0

سوء استفاده معلم خصوصی از شاگرد 22 ساله‌اش

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مدرس خصوصی کلاس موسیقی با سوءاستفاده از تصاویر شاگرد خود در فضای مجازی به دنبال کسب درآمد بود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد ابوطالبی اظهار کرد‌: با عنوان این‌که متاسفانه این روزها عده‌ای در فضای مجازی به دلیل خصومت و مشکلات شخصی‌، آبرو و شخصیت طرف مقابل خود را در فضای مجازی نشانه و دست به هر اقدامی می‌زنند، گفت‌: طبق ماده17 قانون جرائم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

وی افزود: با مراجعه دختری 22 ساله یزدی به پلیس فتا و با در دست داشتن مرجوعه قضایی با عنوان این موضوع که شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اسم و عکس بنده پروفایلی جعلی ساخته و  با ارسال عکس‌های مبتذل، مستهجن عکس‌های شخصی بنده را نیز برای افراد ذکور ارسال می‌نماید که این عمل باعث آبروریزی و هتک حیثیت برای بنده شده است‌، از این جهت با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرگرد ابوطالبی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا و دستگیری متهم که استاد کلاس موسیقی شاکیه بود، وی در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان داشت که با سوء‌استفاده از رابطه بین همسر و شاگردم و با به دست آوردن عکس‌های ارسالی شاکیه برای همسرم اقدام به ساخت پروفایل با هویت شاکیه نموده و با ارسال عکس‌های وی برای دیگران از مخاطبان خود پول دریافت می‌نمودم

رییس پلیس فتای یزد از خانواده‌ها خواست تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء‌استفاده مجرمان از فرزندانشان شوند و با توجه به حساسیت این امر حساس از کاربران فضای مجازی خواست، که فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!