0

انتقام‌جویی سایبری در پی جواب رد شنیدن خواستگار

رئیس پلیس فتای استان مازندران با اشاره انتقام‌جویی کاربران در فضای مجازی گفت: متاسفانه برخی کاربران با هدف انتقام جویی آبرو و حیثیت افراد را در فضای مجازی به بازی گرفته‌اند این امر جرم است و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌گردد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد با اشاره به پرونده تشکیلی در خصوص انتقام جویی در فضای مجازی گفت: خواستگاری با شنیدن جواب رد، با ایجاد صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی در‌صدد انتقام  برآمده  بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

وی ضمن هشدار در خصوص عدم انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزود: در پی مراجعه زنی اهل و ساکن ساری، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان چنین عنوان داشت، مدتی پیش شخص ناشناسی اقدام به گذاشتن عکس بنده در صفحه شخصی اینستاگرام نموده است و با ارسال پیام به دوستانم ادعا کرد همسر بنده می‌باشد که این کار موجب سلب آرامش بنده شده است، از این‌رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعی مورد نظر، متهم که خواستگار سابق شاکیه بود شناسایی شد.

وی گفت‌: ‌کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار و در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام نمود، مدتی پیش بنده از شاکیه درخواست ازدواج نمودم که وی جواب رد به من داد و من نیز برای اینکه نشان دهم هنوز وی با من است صفحه‌ای را در اینستاگرام ایجاد و عکس دو نفره خودمان را بر روی پروفایلم قرار دادم و از طریق این صفحه به دوستان شاکیه پیغام می‌دادم. سرانجام پرونده به همراه متهم تحویل مرجع قضائی گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان این‌که کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت‌های عمومی یا شبکه های اجتماعی بارگذاری نکنند، افزود: چرا که ممکن است افرادی که با ایشان رابطه کاری یا دوستی موجبات آشنایی و اعتماد را فراهم ساخته و در کوچکترین اختلافات به جهت ضربه زدن یا انتقام گیری اقدام به انتشار تصاویرشان کنند.

سرهنگ محمدنژاد در پایان با اشاره به ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای بیان‌کرد: بر اساس این ماده قانونی هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا … به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضررمادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!