0

اخاذ گوشی مفقودی به دام افتاد

دسته بندی ها : تهدید و توهین در اینترنت 27 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 1124 بازدید

 رییس پلیس فتا استان یزد گفت: متهم 28 ساله که با پیدا کردن گوشی مفقودی و سوء‌استفاده از عکس‌های شخصی مالک آن اقدام به تهدید و اخاذی نموده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد ابوطالبی در تشریح خبر اظهار کرد: با مراجعه و شکایت خانمی 31 ساله به پلیس مبنی بر تهدید و اخاذی او در فضای مجازی و انتشار عکس‌های خصوصی وی، بررسی پرونده در دستور کار این پلیس فتا قرار گرفت .

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا گفت، تقریبا بیست روز قبل گوشی بنده مفقود شده است و چند روز پیش شخصی در فضای مجازی به بنده شروع به پیام دادن نموده است و اعلام نموده است که در قبال خواسته‌های شیطانی خود حاضر می‌باشد که مموری و تلفن همراهم را به بنده عودت بدهد و برای اثبات گفته‌های خود چندین عکس و فیلم شخصی خودم که لباس مناسب بر تن نداشته‌ام را برایم ارسال نموده است.

‌‌سرگرد ابوطالبی گفت: با توجه به اظهارات شاکیه و بررسی‌های صورت گرفته متهم شناسایی و با دستور قاضی پرونده وی توسط مامورین پلیس فتا در منزلش دستگیر شد که در روند بررسی پرونده متهم در بازجویی اعتراف نمود که بنده گوشی این خانم را در پیاده‌رو خیابان پیدا نمودم و با توجه به این‌که فاقد هرگونه رمز و پسورد بود وارد گوشی شدم که پس از دیدن تصاویر شخصی و بی حجاب شاکیه وسوسه شده و از شاکیه درخواست‌های نا متعارف داشته‌ام و از کرده خود پشیمانم.

وی در ادامه اظهار داشت: هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت، تهدید و هتک حیثیت در فضای سایبری نماید بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای علاوه بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نگهداری عکس و فیلم‌های خصوصی بر روی گوشی تلفن همراه، لب‌تاپ، تبلت اشتباه است، گفت: حتما برای این سیستم ها رمز مناسب گذارده شود تا در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربر ممکن نباشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!