0

حمله سایبری سعودی‌ها بیشتر جنبه خودنمایی داشت/ برگزاری رزمایش تخصصی سایبری

سردار غلامرضا جلالی در خمینی‌شهر، با بیان اینکه حمله سایبری اخیر عربستان در حد یک تغییر صفحه بوده و بیش از آن نتوانسته در این فضا پیش روی کند، اظهار کرد: این حملات در لایه اول بوده و آسیب‌های جدی نرسانده است.

فارس: رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه عربستان ظرفیت سایبری خوبی برای خود آماده کرده و در این بخش سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است، بیان داشت: عربستان نزدیک به 60 میلیارد دلار برای خرید توییتر اختصاصی و نزدیک 10 میلیارد دلار برای آماده‌سازی ظرفیت‌های خود در پدافند فضای سایبری هزینه کرده است.

وی با اشاره اینکه تهدید سایبری سه لایه تهدیدات کم اهمیت، لایه متوسط و لایه مهم تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: عربستان قصد داشت از این حملات تهدیدات خود را اجرایی کند که بیشتر جنبه خودنمایی داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری مصون‌سازی کشور در مقابل تهدیدات است، بیان داشت: مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را مصونیت بخشی تعریف کردند.

سردار جلالی ادامه داد: امسال در 8 حوزه به‌ صورت جدی وارد عمل شده‌ایم، یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که کشور ما را مورد تهدید حمله قرار دارد، حوزه سایبری است که به‌ نوعی در بخش‌های نظامی و اقتصادی در کشور کاربرد دارند.

وی تأکید کرد: تهدیدات زیادی از جمله ارتش‌های سایبری در جهان تشکیل شده و ممکن است کشور ما را نیز مورد تهدید قرار دهند.

وی با بیان اینکه تقویت پدافند سایبری یکی از رویکردهای جدی ما در سال 95 است بیان داشت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌هایی که با امنیت ملی ارتباط دارند، همچون سامانه پول و کارت ای.تی.ام؛ ساختار دفاعی خود تقویت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه اگر پول کشور ما آسیب ببیند ممکن از تهدیدات جدی امنیت کشور را تحت شعاع قرار دهد، گفت: در این بخش برنامه‌های جدی و عمیقی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها جلوگیری از تهدیدات سامانه‌های مهم کشور همچون پول، هسته‌ای، گاز، نفت است زیرا بخشی از این سامانه‌ها با فضای سایبری ارتباط دارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: تلاش کردیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی تولیدات داخلی در این زمینه ارائه دهیم و در سال گذشته موفق شده‌ایم به محصول داخلی و بومی با امنیت بالا در فضای سایبر دست پیدا کنیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه ساخت اسکادهای ایرانی با کمک شرکت مپنا از آن جمله است، گفت: امروز کشور ایران دیگر نیاز به اسکادهای خارجی در برخی بخش‌های سوختی ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ضد بدافزار پادویش را به تولید صنعتی رسانده‌ایم، افزود: این بدافزار جایگزین بدافزارهایی که از امنیت بالا برخوردار نبوده و احتمال تخریب و جاسوسی آن‌ها می‌رود، شده است.

وی با بیان اینکه امسال رزمایش تخصصی سایبری در زیر ساخت‌هایی که اولویت دارد انجام می‌شود، تصریح کرد: در این رزمایش معایب سامانه‌ها شناسایی و پس از تست مورد حملات محدود و کنترل شده‌ای قرار می‌گیرند تا علاوه بر آسیب‌شناسی، معایب برطرف شود.

وی با اعلام اینکه این رزمایش در طول سال اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مهمی که با فضای سایبری ارتباط دارند برای اجرای این رزمایش اهمیت در اولویت هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!