0

دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب

دسته بندی ها : نشر اکاذیب, هتک حیثیت 12 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 424 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان ازشناسایی شخصی که به قصد انتقام جویی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب شخص دیگری از طریق شبکه اجتماعی کرده بود خبرداد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم آدینه‌لو اظهار کرد: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اقدام به نشر اکاذیب و هتک حیثیت  وی نموده بود.

وی خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکیه و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید.همچنین با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی میکرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند.ولی با حضور شاکی پرونده و مواجهه  شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد .

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود بیان داشت به دلیل اختلاف به وجود آمده درمحیط کاری به منظور تخریب شخصیت و جایگاه شغلی شاکیه مرتکب بزه و هتک حرمت مشارالیه را فراهم نموده است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو  ضمن تاکید بر توصیه به شهروندان در خصوص استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی هشدارداد: اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه موجبات ناراحتی افراد دیگر را فراهم آورند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

وی گفت : به افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می کنند، هشدار داده می شود طبق ماده 17 قانوم جرایم رایانه ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!