0

برگزاری دومین جلسه دادگاه جرم سیاسی / بررسی پرونده نعمت احمدی (وکیل دادگستری)

سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دومین پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

به گزارش فارس، احمد مومنی راد سخنگوی هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دومین پرونده جرم سیاسی در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در تاریخ ۲۷ مهرماه ۹۹، دومین پرونده جرم سیاسی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه از دادگاه، پس از قرائت قرآن، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد؛ پس از تفهیم اتهام، نعمت احمدی (وکیل دادگستری) به عنوان متهم جرم سیاسی با اتهام نشر اکاذیب ، دفاعیات خود را شرح داد.

مومنی راد افزود: هیات منصفه پس از استماع سخنان شاکی و مشتکی عنه و نیز دفاعیات متهم، و مطالعه پرونده آنان، تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء، نعمت احمدی نسب را مجرم و هم چنین با اکثریت آراء، وی را مستحق تخفیف دانست.

براساس اصل 168 قانون اساسی ، «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد. نحوه انتخاب، شرایط، اختیارات هیأت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون براساس موازین اسلامی معین می‌کند».

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!