0

مصادیق جرم سیاسی تعیین شد

دسته بندی ها : جرایم مطبوعاتی, دادسرای فرهنگ و رسانه 4 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 445 بازدید
جرم سیاسی, قانون جرم سیاسی

توهین به رؤسای قوا و نمایندگان مجلس بدون قصد ضربه زدن به اصل نظام «جرم سیاسی» محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس در زمان بررسی طرح جرم سیاسی مصوب کردند که توهین به رؤسای قوا و نمایندگان مجلس بدون قصد ضربه زدن به اصل نظام مصداق جرم سیاسی محسوب می‌شود.

در نشست علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جرم سیاسی ، وکلای ملت با 112 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در ماده یک این طرح آمده است هر یک از جرایم مصرح در ماده ۲ این قانون مانند توهین و افترا به رؤسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص، وزرا، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور چنانچه با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهادهای سیاسی یا سیاست های داخلی یا خارجی کشور ارتکاب یابد بدون آنکه مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد جرم سیاسی محسوب می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!