0

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی

دسته بندی ها : مزاحمت اینترنتی 12 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 370 بازدید

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی  خبر داد .

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی محمدپور گفت: در پی ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند مبنی بر ایجاد مزاحمت از طریق پیام رسان موبایلی، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: طی تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت فردی اقدام به ایجاد مزاحمت برای دخترم و سایر همکلاسی‌های وی نموده و با ایجاد گروهی با نام دخترم در  یکی از شبکه اجتماعی خارجی با محتویات مبتذل و مستهجن باعت مزاحمت‌های فراوان و هتک حیثیت خانوادگی‌ام و سایر دوستان وی شده است و با تهدیدهای فراوان در چت‌هایی‌که با دخترم و سایر دوستانش داشته آرامش و امنیت را ازخانواده‌ام سلب نموده است.

سرهنگ محمدپور ادامه داد:کارشناسان این پلیس موفق شدند‌‌ در مدت زمان کوتاهی طی اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و به این پلیس احضار نمایند که متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت شد که با رو به رو شدن با مستندات غیر قابل انکار این پلیس لب به اعتراف گشوده و گفت، با چت‌های فراوان سعی در ارتباط نامشرو ع با وی را داشته که با توجه به اینکه به خواسته‌ام توجه نکرد گروهی با نام دختر شاکی با محتویات مبتذل ومستجهن ایجاد کرده و کلیه چت‌های انجام شده فی مابین ما دو نفر را اسکرین شات گرفته و در داخل گروه انتشار دادم و هم اکنون از کار خود پشیمانم که پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل داسرای بیرجند گردید.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل خراسان جنوبی از شهروندان خواست،برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند و به هر پیام دوستی پاسخ مثبت ندهند.

وی با اشاره به پرونده فوق گفت: هر گونه پیامی که میان کاربران در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، لذا در ارسال هرگونه پیام و پاسخ به چت‌های متنی کاربران باید دقت لازم را داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!