0

باند 5 نفره کلاهبرداران سایت دیوار به آخر خط رسیدند

طرح دعوای حقوقی علیه آگهی‌دهنده سایت دیوار یا شیپور, فسخ معامله به علت ارسال کالای مغایر یا غیراصل

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری 5 نفر از اعضای یک باند که از طریق سایت دیوار اقدام به دریافت بیعانه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” رئیس پلیس فتا بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار با مشاهده آگهی تحت عنوان “رهن و اجاره منزل با قیمت‌های باورنکردنی” و یا “فروش خودرو به قیمت کارخانه” مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شکات پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبالغ بالایی وجه نقد به حساب متهمان کرده‌اند و پس از آن، کلاهبردارن دیگر پاسخگوی تماس قربانیان نبود‌ه‌اند.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: با انجام اقدامات فنی اولیه، 3 نفر از اعضای این باند در شیراز شناسایی و دستگیر شدند که متهمان در بازجویی‌های اولیه، به همکاری با دو نفر متهم اصلی دیگر که ساکن تهران بودند اعتراف کردند.

سرهنگ “سلیمانی” ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضائی به تهران عزیمت و در یک اقدام ضربتی موفق شدند هر دو متهم اصلی را دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به 3 میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق سایت دیوار اقرار کردند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبردارن، 230 عدد سیم کارت بدون هویت و 31 عدد کارت بانکی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه 18 نفر از هموطنان‌ با همین شیوه در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: هرگز قبل از دریافت کالا و یا ارائه خدمات اقدام به واریز وجه به حساب دیگران نکنید.

منبع: پلیس فتا

نمونه دادخواست طرح دعوای حقوقی علیه شخص منتشرکننده آگهی در سایت دیوار / شیپور به علت عدم ارسال کالا یا مطالبه وجه اضافه برای ارسال کالا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!