0

گرفتن بیعانه بابت اجاره باغ ویلا یا منزل در سایت های واسطه گر ممنوع است

نمونه شکایت کلاهبرداری سایت دیوار و شیپور

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پی وقوع تعداد قابل توجهی کلاهبرداری در سایت های واسطه گر اینترنتی هشدار داد و گفت: گرفتن هر گونه بیعانه بابت اجاره باغ ویلا یا منزل در سایت های واسطه گر ممنوع است.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اظهار داشت: با راه اندازی مرکز فوریت های سایبری مشخص شد شهروندان استقبال قابل توجهی از راه اندازی این مرکز به عمل آوردند .

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: کارشناسان این مرکز دریافتند تعداد وقوع کلاهبرداری با عنوان اجاره باغ ویلا در اواخر هفته و ایام منتهی به تعطیلات رسمی فزونی یافته و کلاهبرداران با سوء استفاده از درج آگهی در سایت های واسطه گر نظیر دیوار و شیپور به اهداف کلاهبردارانه خود نزدیک می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این روش کلاهبردارانه فرد سودجو با بهره برداری از فرصت درج آگهی در سایت های واسطه گر نظیر دیوار و بارگزاری تصاویر مهیج از ساختمان و باغ ویلاهای چشمگیر به بهانه رزرو، مبالغی را به عنوان ودیعه از قربانی دریافت کرده و بعضاً مالباخته بدلیل قابل توجه نبودن مبلغ کلاهبرداری از طرح شکایت خودداری می کند .

وی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: استفاده از سایت های واسطه گر اینترنتی در اغلب کشورها مرسوم و رایج است اما توجه به توصیه های پلیس و نکات درج شده در سایت می تواند از کلاهبرداری های ناشی از خرید ناآگاهانه در این سایت ها پیشگیری کند لذا هرگز در سایت های موصوف معامله ای را به صورت غیر حضوری انجام نداده و هیچ مبلغی حتی مبالغ کم و ناچیز را تحت عنوان بیعانه به حساب اعلام شده واریز نکنند حتی اگر قرار باشد این کالا یا خدمات از دست شما برود و از دستیابی به آن محروم شوید.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکایت کلاهبرداری در سایت شیپور و دیوار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!