0

جاعل توکن های تقلبی در بازار رمز ارز شناسایی شد

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل فروش توکن های تقلبی در بازار رمز ارز خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با شکایت بیش از 13 نفر از همشهریان در خصوص کلاهبرداری و فروش توکن های جعلی و تقلبی در بازار رمز ارز رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناس پلیس فتا منطقه مشهد قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری بیان داشت: در بررسی های بعمل آمده ازپرونده های شکات مشخص شد فرد فریبکاری با سوء استفاده از عدم آگاهی کاربران نسبت به بازار رمز ارز، اقدام به جذب سرمایه کاربران به بهانه افزایش چند صد درصدی سرمایه نموده و در ازای دریافت وجه به آنها توکن بدون پشتوانه ارائه کرده است.

جهانشیری گفت:کارشناسان پلیس فتا به محض تجمیع پرونده های متشکله با موضوعی واحد، اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز نموده و پس از تلاش های فنی و پلیسی  رد متهم را شناسایی و پس از کسب دستور قضایی محل اختفای عامل کلاهبرداری، متهم را در محل سکونتش دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد:متهم 42 ساله با دیدن شواهد فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد؛ با تبلیغات پیرامون موفقیت سرشار در حوزه رمزارز موفق به جذب سرمایه گذار در این حوزه شده و پس از جلب اعتماد کاربران،اقدام فروش توکن فاقد اعتبار به  افراد زیرمجموعه خود نموده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حس طمع و کسب درآمد میلیونی توسط کاربران در روزهای اخیر با دیدن بازار پرفراز و فرود رمز ارزها افزایش یافته و متاسفانه برخی کاربران بدون دارا بودن دانش فنی و به صورت کاملا هیجانی وارد بازار شده و در بیشتر موارد اعتماد بیجا موجب از دست رفتن سرمایه آنها می شود لازم به ذکر است ایجاد توکن هزینه چندانی ندارد آن چیزی که مهم می باشد میزان ارزش توکن در بازار و وایت پیپر و عملی که توکن در زنجیره بلاکچین قرار است انجام دهد مهم می باشد بنابراین فریب توکن های با ارزش مالی کم را به بهانه ارزشمند شدن آن نخورید.

منبع: پلیس فتا

 مشاوره حقوقی در زمینه جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!