0

حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی نیز به اندازه فضای واقعی ضرورت دارد

کارشناس پلیس فتا خراسان رضوی به تشریح موضوعات و مخاطرات فضاى سایبر که در حال حاضر خانواده‌ها را تهدید می‌‌نماید پرداخت و از آسیب‌های این فضا خصوصا موضوع عضویت در کانال‌ها و گروه‌هاى ناشناخته شبکه‌های اجتماعی هشدار داد، و تاکید گردید اگر این موضوع بدون علم و آگاهى انجام پذیرد آسیب‌هایی را به دنبال داشته و تبعات بعدی را در پی خواهد داشت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: جانشین اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان رضوی اظهار کرد: بحث حفاظت از حریم خصوصی در فضای سایبری از مهمترین اقداماتی است که باید به طور کامل و با علم و آگاهی انجام گیرد .

وی  با بیان اینکه حفاظت از حریم خصوصی در فضای سایبر مشابه حریم خصوصی در فضای حقیقی می‌باشد، تصریح کرد: اطلاعات خانوادگی و خصوصی اعم از عکس، فیلم‌، اطلاعات حقوقی و بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم، CVV2  و تاریخ انقضای کارت از اطلاعات مهمی هستند که نباید روی گوشی‌های هوشمند نگهداری نمود و یا آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. در این خصوص نیز نمونه پرونده‌هایی که در حال حاضر در پلیس فتا جاری و ساری می‌باشد، تشریح گردید.

این کارشناس سایبری پلیس فتای استان خرسان رضوی همچنین در خصوص جعل هویت در فضای سایبر و نیاز به مراقبت و کنترل فرزندان در این فضا، هشدار داد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی، همراهی والدین با کودکان در فعالیتهای سایبری ضروری است تا بتوان از نزدیک شدن کلاهبرداران و شیادان اینترنتی به فرزندان پیشگیری نمود.

این مقام انتظامی در خصوص پیامک‌های کلاهبرداری و جوانب آن هشدار داد و تاکید کرد: جهت واریز مبالغ هدایا و جوایز مبنی بر برنده شدن نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نبوده، چرا که کلاهبرداران با این حیله و ترفند، قصد عملی نمودن نیات شوم خود و خالی نمودن حساب شما را دارند.

در خاتمه نیز وی در خصوص عدم دانلود و نصب رایگان نرم افزارها و بازی‌های رایانه‌ای از سایت‌های نامعتبر هشدار داد و افزود: بر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای داخلی و متناسب با سن و سال فرزندان تاکید نمود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!