0

پولشویی با روش خرید ارز دیجیتال

پولشویی - جرایم مالی در فضای مجازی - سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: تبلیغات خرید و فروش ارز دیجیتال با درآمد بالا شگرد مجرمان برای فرار از دست قانون است. 

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مجرمان سایبری برای گرفتار نشدن از سوی پلیس به دنبال شریک جرم هستند تا ردپای مجرمانه خود را پاک کرده و دیگران را مقصر جلوه دهند، از این رو برای رد گم کردن پول‌هایی را که از طریق کلاهبرداری یا سرقت در فضای مجازی به دست آورده‌اند، به دنبال حساب بانکی دیگران هستند تا با انتقال به آن حساب‌ها و خرید ارز دیجیتال رد پای مجرمانه خود را مخفی کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: پولی که به حساب افراد واریز می‌شود حاصل کلاهبرداری از قربانیان در فضای مجازی است. مجرمان سایبری برای اینکه رد پایی از خود برجای نگذارد اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنند و در نهایت فردی که پول به حسابش واریز شده متهم شناخته می‌شود.

سرهنگ ابوطالبی از کاربران خواست: به هیچ عنوان شهروندان فریب این دست تبلیغات را نخورند و حساب‌های بانکی خود را به این افراد اجاره نداده  و از همکاری با آنها تحت هر عنوانی خودداری کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات درآمد بالا خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی کلاهبرداری می‌باشد و پشت این تبلیغات قربانی کردن شهروندان برای اعمال مجرمانه است.

منبع: پلیس فتا

مشاوره حقوقی رایگان در زمینه جرایم رایانه ای، اینترنتی و سایبری | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!