0

سرقت اطلاعات کارت بانکی به بهانه فروش فیلم های پرده ای سینما

کلاهبرداری اینترنتی, کارت بانکی, وکیل جرایم فضای سایبری تهران

سرپرست پلیس فتا استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه و دستگیری 7 نفر که با ایجاد درگاه جعلی بانک (فیشینگ) اقدام به سرقت از کارت های بانکی بیش از 700 نفر در سراسر کشور کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی کسانی سرپرست پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این موضوع گفت: در پی رصد و پایش، کارشناسان پلیس فتا استان به فردی که با ایجاد گروهی در یکی از پیام‌رسان های اجتماعی خارجی اقدام به فعالیت مجرمانه و سرقت اینترنتی می‌کرد مواجه شدند

وی ادامه داد :  با بررسی فنی مهندسان فتا مشخص شد، متهم  با ایجاد درگاه جعلی بانک (فیشینگ) با ترفند دانلود فیلم های اکران شده بر روی پرده سینما به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر از قشر جوانان و نوجوانان بودند دست می‌یافته، سپس اقدام به انتقال و سرقت مبلغی از کارت می کرد، لذا با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی از سوی مجرمان سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان با طراحی درگاه‌های پرداخت جعلی بانکی از طریق تبلیغات فریبنده تحت عناوین دانلود فیلم روی پرده سینما، فروش شارژ ارزان قیمت و غیره در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب و تشویق به ورود به این درگاه‌های پرداخت جعلی می کردند و پس از سرقت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجه از حساب افراد می‌ نمودند.

سرهنگ علی کسانی تصریح کرد: متهمان با هدف فرار از تبعات قانونی و شناسائی پس از انجام جرم، اقدام به دریافت کارت بانکی افراد کارتن خواب و بلامکان در قبال پرداخت مبالغی می‌کردند و مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه خود را به این حساب‌ها انتقال می‌دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت : با تلاش شبانه روزی و تحت کنترل محل‌های تردد متهمان و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان، 7 نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که اقدام به فیشینگ ( طراحی درگاه جعلی بانکی)، کرده بودند در ساعات بامدادی شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در فرایند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد از بیش از 700 مالباخته در سراسر کشور سرقت انجام شده است.

سرهنگ کسانی گفت : در بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد متهمان با مراجعه به پمپ بنزین‌های سطح شهر وجوه سرقتی داخل کارت را در ساعت نیمه شب و به طوریکه شناسایی نشوند، به پول نقد تبدیل کرده در بازرسی‌های اولیه از منزل متهم بیش از 620 میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شده است.

نمونه شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی (هک حساب یا کارت بانکی)وی در ادامه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: در صورتی که شهروندان کارت بانکی، شماره خطوط تلفن همراه و امثال این موارد را اجاره بدهند و برای اعمال مجرمانه مورد استفاده قرار بگیرد جرم محسوب می‌شود و مسئولیت قضائی آن متوجه مالکان است، همچنین فروشندگان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان از پرداخت وجه نقد به افرادی که نمی‌شناسند، خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: کارشناسان پلیس فتا در حال بررسی فضای سایبر بوده و در صورت مواجه شدن با هرگونه کار خلاف برخورد با هماهنگی مقام قضایی برخورد قانونی را انجام خواهند داد.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!