0

انتقام جویی هوو و هتک حیثیت در فضای مجازی

دسته بندی ها : هتک حیثیت 9 آبان 1397 مدیر سایبرلا 431 بازدید

در قانون جرایم رایانه ای برای افرادی که با درج و انتشار مطالب کذب و دروغین علیه دیگران موجب هتک حیثیت در فضای مجازی و همچنین ایجاد مزاحمت برای آنها شوند مجازاتی در نظر گرفته شده است.

انتشار تصاویر خصوصی دیگری بدون رضایت

رئیس پلیس فتا فارس گفت: فردی که از طریق شبکههای اجتماعی اقدام به انتشار غیرمجاز تصاویر شخصی شاکی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ رجبلی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی به موضوع شد، که شناسایی عامل یا عاملین مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص گردید شاکی از طریق چند تن از اقوام خود متوجه شده است که عکس‌های شخصی خود در صفحه‌ای از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است و در این صفحه به توهین و افترا بر علیه این خانم جوان اقدام شده بود .

این مقام ارشد انتظامی بیان‌ کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کار گیری شگرد‌های خاص فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام  محترم قضایی متهم دستگیر شد.

سرهنگ رجبلی اظهار کرد: متهم که هوو شاکی بود در ابتدا منکر عمل مجرمانه خود بود و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع انتشار غیر‌مجاز تصاویر شاکی اعتراف و هدف از این کار کینه  و دشمنی با شاکی بیان کرد.

این مقام ارشد انتظامی ‌یادآور شد: شاکیه با اعتماد بی‌جایی که نسبت به متهمه داشته‌ بود تمام اطلاعات شخصی خود را در اختیار این شخص قرار داده و متهمه با سوءاستفاده از اطلاعات در اختیار برنامه هتک حیثیت در فضای مجازی را به اجرا گذارده بود.

نکاتی در خصوص هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی

سرهنگ رجبلی تاکید کرد: همشهریان می‌بایست دقت نمایند، هرگز اینگونه اطلاعات را در اختیار دیگران، حتی آشنایانی که قابل اعتماد نیستند قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان فارس‌ در خصوص هتک حیثیت در فضای مجازی هشدار داد: طبق قانون جرایم رایانه‌ای درج هرگونه مطالب کذب و دروغین علیه دیگران که موجب هتک حرمت آنان در فضای مجازی شود و نیز انتشار اطلاعات خصوصی، تصاویر و فیلم‌های شخصی دیگران بدون اطلاع آنها در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

مجازات نشر اکاذیب و هتک حیثیت در فضای مجازی، در سه ماده 17 الی 19 قانون جرایم رایانه ای بیان شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!