0

سایه بی قانونی بر سر فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی

ولی الله نانواکناری در خصوص کنترل فضای مجازی به منظور ارائه اخبار و تبلیغات کاندیداهای انتخابات، با اشاره به اینکه رسانه ها ، مطبوعات و صداو سیما باید در خصوص استفاده مناسب ، قانونی و به دور از حاشیه در فضای مجازی، آموزش ها و نکات لازم را به مردم ارائه دهند، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، آگاهی خاصی نسبت به مسائل سیاسی ندارند و این عدم اطلاع باعث شده که آنها از جوانب انتشار اخبار جعلی و غیر واقعی در رسانه های مجازی مطلع نباشند.
به گزارش ایکنا، نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغی در خصوص انتخابات در فضای مجازی باید کاملا رصد و مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، گفت: انتشار برخی مطالب غیر واقعی و نادرست صدمات فراوانی به حیثیت و آبرو افراد وارد می کند که در برخی مواقع غیر قابل جبران است و برای کنترل این وضعیت باید قوانین مربوطه به طور کامل مدنظر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی برای انتخابات باید بدور از هرگونه مسائل حاشیه ای باشد و منطق و عقلانیت در سرلوحه فعالیت در اطلاع رسانی و تبلیغات فضای مجازی قرار بگیرد، افزود: مسئولان اجرایی در زمینه مدیریت و نظارت بر فضای مجازی با توجه به نزدیک شدن انتخابات باید مراقبت های لازم را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده را انجام دهند، چرا که برخی عوامل نفوذی مطمئنا سعی در ایجاد اختلاف و ضربه زدن به نظام دارند.
نانواکناری با اشاره به اینکه مطمئنا تبلیغات و اطلاع رسانی برای انتخابات یک مرحله حساس برای هر کاندیدا و جریان های سیاسی است، بیان داشت: البته تبلیغات و اخبار انتخاباتی ماه ها قبل در فضای مجازی آغاز شده که هیچ واکنشی از سوی مسئولان مربوطه نسبت به آن دیده نمی شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مطمئنا استفاده مثبت و مناسب از فضای مجازی می تواند اثرات خوب و موثری در اطلاع رسانی و تبلیغات داشته باشد که لازمه این امر اجرای دقیق قوانین و مقررات در این حوزه می باشد، تصریح کرد: مسئولان اجرایی ستاد انتخابات، وزارت ارتباطات و ارشاد باید بر اساس قوانین و مقررات موجود با جدیت وارد عمل شده و طبق دستور العمل های موجود ، فضای مجازی را برای دور بودن از هرگونه آلودگی و تشویش پاک نگه دارند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!