0

حسادت منجر به هتک حیثیت دختر جوان در فیس‌بوک شد

رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با هک کردن صفحه فیس‌بوک اقدام به انتشار تصاویر شخصی و هتک حیثیت یکی از شهروندان کرده بود.

 به گزارش فارس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: یک خانم جوان شاکی پرونده هتک حیثیت در فضای مجازی، مدعی شد در چند روز گذشته افراد بسیاری با تماس‌های مکرر و ارسال پیامک‌های غیراخلاقی باعث سلب آسایش او و خانواده‌اش شده‌اند.

وی اظهار کرد: این خانم بعد از گذشت چند روز تصمیم می‌گیرد از یکی از این افراد موضوع را جویا شود که شماره‌اش را از کجا آورده، که آن فرد عنوان می‌کند شماره و عکس‌های شخصی وی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: این شهروند بلافاصله پس از مطابقت عکس‌های انتشاریافته با عکس‌های ذخیره‌شده خود در صفحه فیس‌بوکش متوجه می‌شود عکس‌های شخصی و خانوادگی‌اش که در پروفایل (صفحه) شخصی‌اش بوده، انتشار یافته است.

حسینی گفت: با تشکیل پرونده در پلیس فتا استان فارس، مأموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

وی اظهار کرد: متهم که دختری 26 ساله و یکی از دوستان شاکی بود، در بازجویی‌ها عنوان داشته همیشه نسبت به دوستم و موقعیت اجتماعی وی احساس حسادت داشتم که تصمیم گرفتم با همکاری پسری که در زمینه هک صفحات فیس‌بوک مهارت خاصی داشت صفحه فیس‌بوک دوستم را هک کنیم.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مکانی ناامن و نامناسب برای نگه‌داری عکس‌های شخصی افراد است چراکه هیچ موضوع و مطلبی در این فضا غیرقابل دسترسی نیست و از شهروندان درخواست می‌شود در این زمینه هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!