0

هتک حیثیت نتیجه کینه توزی

دسته بندی ها : هتک حیثیت 11 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 349 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان شخص ناشناسی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و متعاقب آن توهین و افترا نموده بود شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در اینباره گفت: هتک حیثیت یکی از ناهنجاری‌های اخلاقی است و امروزه با شکل گیری ارتباطات اجتماعی گسترده در دنیای مجازی افرادی با انجام اعمال سوء موجب لطمه به آبروی اشخاص می‌شوند، همچنین بعضا مشاهده شده افرادی به انگیزه انتقام اقدام به توهین و ایجاد مزاحمت برای سایرین می‌نمایند.

وی افزود: چندی پیش شخصی به این پلیس مراجعه نموده و بیان داشت، مدتی است متوجه شده‌ام در فضای مجازی شخصی مرا مورد تهمت قرار داده و باعث هتک حیثیت اینجانب شده است، لذا خواستار شناسایی عامل آن می‌باشم.

سرهنگ حسنوند گفت: پس از اخذ پرونده و انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس و همچنین اظهارات شاکی، تحقیقات لازم در این خصوص صورت پذیرفت و طبق گزارشات ارسالی به مقام محترم قضایی دستور احضار متهم به این پلیس صادر گردید.

این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای دستور مقام  محترم قضایی مبنی بر احضار متهم، فرد خاطی به این پلیس فراخوانده شد و در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و با ارئه مستندات و ادله موجود، وی به بزه انتصابی اعتراف و انگیزه خود را کینه قبلی با شاکی‌ عنوان نمود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: اظهار نظرهای توهین آمیز در صفحات کاربران از نظر قانون جرم محسوب می‌شود و این موضوع در قانون جرائم رایانه‌ای در نظر گرفته شده و پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی موظف به رسیدگی به شکایت کاربران می‌باشد،  همچنین طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه ای، مرتکبان این جرم به عنوان یکی از مصادیق هتک حرمت شناخته شده و به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم می‌گردند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!