0

شناسایی عامل هتک حیثیت در یکی از شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتای کیش با بیان اینکه برخی کاربران این فضا با این تفکر که با استفاده از هویت و جنسیت جعلی می‌توانند در این فضا مرتکب هر گونه تخلفی شوند، گفت: این افراد با هویت جعلی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کنند. اما غافل از اینکه هویت آنها به راحتی توسط پلیس فتا قابل ردیابی و شناسایی است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم اباذر محرمی با بیان اینکه فردی که در شبکه‌های اجتماعی با درج مطالبی اقدام به هتک حیثیت علیه احدی از شهروندان می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا کیش شناسایی و احضار شد، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب فردی ناشناس بر علیه این شهروند در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا کیش قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی بیان‌کرد: در بازجویی‌های پلیس متهم به هتک حیثیت بر علیه شاکی به دلیل انتقام و تسویه حساب شخصی اعتراف کرد.

سرهنگ دوم محرمی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و اعتراف به بزه انتسابی با رضایت شاکی مواجه شد، گفت: هتک حیثیت افراد در فضای مجازی جرم بوده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به رضایت و بخشش شاکی افزود: فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب است و برابر ماده 16قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محرمی ادامه داد: در  تبصره آن آمده است، چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتکب به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاربران باید بدانند که در فضای سایبر مزاحم دیگران نشوند و حریم خصوصی آنها را زیر پا نگذاند، گفت: کاربران از به اشتراک‌گذاشتن عکس‌ها، ویدئوها و سایر اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی امتناع کنند، چرا که این اطلاعات می‌تواند از سوی دیگر کاربران مورد سوء استفاده قرار گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!