0

مجازات حبس و جزای نقدی در انتظار منتشر کنندگان تصاویر خصوصی

مجازات زندان و حبس , دستگیری و بازداشت مجرم

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به کشف یک پرونده انتشار تصویر خصوصی و هتک حیثیت، اظهار داشت : مجازات حبس و جزای نقدی در انتظار منتشر کنندگان تصاویر خصوصی است.

سرهنگ مهدی دانش پور،  رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی تصاویر شخصی و خصوصی او را همراه با درج مطالب خلاف واقع در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر نموده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد متهم یا متهمین با ایجاد صفحاتی به نام شاکی و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و درج مطالب کذب و تهمت باعث مزاحمت و هتک حیثیت وی شده بودند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با اقدامات فنی و تخصصی لازم نهایتاً پس از مدت کوتاهی متهم توسط افسران پلیس فتا استان کردستان شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ دانش پور با استناد به قانون جرایم رایانه ای گفت: طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای هرکسی که به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایتش منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت شود به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا کردستان با اشاره به اینکه گوشی های تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه فیلم و عکس‌های خانوادگی، خصوصی و همچنین محل امنی برای نگهداری آنها نیست، به شهروندان توصیه می کرد تا حد امکان از ذخیره کردن این نوع تصاویر در گوشی های تلفن همراه یا رایانه شخصی خودداری کنند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!