0

نصب بدافزار کیلاگر ترفند سارق اینترنتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 آذر 1396 مدیر سایبرلا 399 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با انتشار نرم‌افزار کیلاگر در فضای مجازی اقدام به سرقت از حساب بانکی شهروندان می‌نمود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغ 60 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت گردیده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید بر روی سیستم رایانه‌ای شاکی بدافزار خطرناک کیلاگر نصب می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح کیلاگر بیان کرد:  این بدافزار کلیه اطلاعاتی که کاربر با صفحه کلید تایپ می‌کند را برای شخص کلاهبردار ارسال می‌کند و از این طریق آن شخص شیاد می‌تواند به اطلاعاتی همچون ایمیل و رمز ورود آن، اطلاعات بانکی و دیگر اطلاعات خصوصی افراد دسترسی پیدا کند.

سرهنگ مرتضوی گفتبا توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه از حساب‌های بیشتری سرقت صورت بگیرد، شناسایی متهم در دستور فوری کار پلیس فتا قرار گرفته و پس از تلاش شبانه روزی کارشناسان و کارآگاهان این پلیس نهایتاً متهم به هویت رامین.ط شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی‌های فنی و بازجویی‌های انجام شده وی به دست آوردن 85 حساب بانکی و صدها ایمیل و پروفایل خصوصی از شهروندان اعتراف نمود.

سرهنگ مرتضوی با بیان این مطلب که راه‌های شناسایی کیلاگر مشکل می‌باشد، عنوان کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم‌های رایانه‌ای به بدافزارها از آنتی ویروس‌های اورجینال و آپدیت استفاده نمایید و همچنین از بازدید و دانلود از سایت‌های مشکوک و نامعتبر خودداری نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!