0

معاون حقوقی رئیس جمهور: صرفه‌جویی 500 میلیاردی در حل و فصل دعاوی در سال 94

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 394 بازدید

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت از عدالت ترمیمی بهره گرفته‌ایم گفت: ما در سال 94 موفق شدیم با استفاده از شیوه عدالت ترمیمی صرفه‌جویی 500 میلیارد تومانی را در حل و فصل دعاوی داشته باشیم.

الهام امین‌زاده در همایش بین‌المللی عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: ما در جوامعی زندگی می‌کنیم که باید بیشترین فایده را با کمترین هزینه از نظام حقوقی ببریم.

وی افزود: هدف عدالت ترمیمی علاوه بر جبران ضرر و زیان بزه دیده اصلاح فرد بزهکار است.

امین‌زاده با بیان اینکه ما نباید بزهکار را صرفا با یک سیاست سرکوب‌گرایانه کیفری نگاه کنید گفت: بدون شک عدالت ترمیمی می‌تواند در پیشگیری از جرم موثر باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 92 مشارکت شهروندان در فرایند عدالت کیفری دیده شده است.

وی با بیان اینکه در دولت و معاونت حقوقی از عدالت ترمیمی بهره گرفته می‌شود گفت: ما در برنامه‌های جامع  خود عدالت ترمیمی را بکار بسته‌ایم که از آن جمله می‌توان به آیین‌نامه رفع اختلافات دستگاه‌ها از طریق ساز و کارهای داخلی قوه قضاییه اشاره کرد.

امین‌زاده گفت: براساس این آیین‌نامه هیچیک از دستگاه‌ها حق ندارند هنگام ورود اختلاف به دستگاه قضایی مراجعه کنند بلکه باید مشکل آنها در معاونت حقوقی حل و فصل شود و رای ما لازم‌الاجرا استت.

وی با بیان اینکه بر اساس این روند هزینه‌های دادرسی، حق‌الوکاله و کارشناسی به شکل چشمگیری کاهش یافته است گفت: در سال 94، بالغ بر 500 میلیارد تومان دعوا را حل و فصل کردیم که هیچگونه هزینه‌ای نداشته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان گفت: اگر دستگاهی پرونده مشکلات خود را به قوه قضاییه ببرد قطعا مواخذه خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!