0

داده های خود را با Facebook به اشتراک بگذارید یا حساب واتساپ خود را حذف کنید

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده 28 دی 1399 کارشناس سایبرلا 919 بازدید
حریم خصوصی در فضای مجازی - سایبرلا

WhatsApp سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات خود را در مورد نحوه مدیریت داده های کاربران به روز کرد، این شرکت اکنون از طریق برنامه تلفن همراه به کاربران اطلاع می دهد که از ماه فوریه، آنها ملزم به اشتراک گذاری داده های خود با Facebook هستند.

این شرکت گفت: “احترام به حریم خصوصی شما در DNA ما رمزگذاری شده است. از زمان راه اندازی WhatsApp ، ما خدمات خود را با در نظر گرفتن یک سری اصول محرمانه ساخته ایم. با این وجود، واتس اپ با وجود تمرکز بر روی حریم خصوصی کاربران ، فقط با سه گزینه در دسترس کاربران خود یک اولتیماتوم سخت قرار داده است: پذیرفتن اشتراک داده های آنها با فیس بوک ، استفاده کامل از برنامه یا حذف حساب های آنها.

چاره ای جز پذیرفتن اشتراک داده های شما نیست، به روزرسانی های جدید در مقایسه با سیاست حفظ حریم خصوصی سال گذشته که از ژوئیه سال 2020 اعمال می شود، قطعاً یک چرخش 180 درجه است، که می گوید کاربران می توانند اطلاعات حساب WhatsApp خود را برای بهبود تبلیغات و محصولات شرکت شما انتخاب نکنند. با تغییرات جدید در این خط مشی ، کاربران اکنون مجبور خواهند شد برای ادامه استفاده از حساب خود ، اشتراک داده های خود با فیس بوک را بپذیرند و یا به عنوان یک گزینه جایگزین ، حساب های خود را حذف کنند، همانطور که واتس اپ می گوید.

در اعلان WhatsApp آمده است: “با ضربه زدن بر روی AGREE ، شرایط و خط مشی رازداری جدید را که از 8 فوریه 2021 اجرا می شود ، می پذیرید، بعد از این تاریخ ، برای ادامه استفاده از WhatsApp باید این به روزرسانی ها را بپذیرید. اگر ترجیح می دهید حساب خود را حذف کنید و اطلاعات بیشتری می خواهید ، می توانید از مرکز راهنمایی نیز دیدن کنید.

به روزرسانی های سیاست حفظ حریم خصوصی همچنین حاکی از آن است که WhatsApp اکنون داده های کاربران را با سایر “شرکت های فیس بوک” به اشتراک می گذارد – این حتی اگر کاربران حساب فیس بوک نداشته باشند و قبلاً هرگز از فیس بوک استفاده نکرده باشند، این اتفاق خواهد افتاد. شرکت های فیس بوکی که با اعمال سیاست جدید در ماه فوریه به داده های کاربران واتس اپ دسترسی پیدا می کنند شامل فیس بوک ، پرداخت های فیس بوک ، Onavo ، فن آوری های فیس بوک و CrowdTangle است.

ما ممکن است از اطلاعاتی که از آنها دریافت می کنیم استفاده کنیم و آنها ممکن است از اطلاعاتی که ما با آنها به اشتراک می گذاریم برای کمک به عملکرد ، ارائه ، بهبود ، درک ، شخصی سازی، پشتیبانی و بازاریابی خدمات و پیشنهادات ما ، از جمله محصولات شرکت فیس بوک ، استفاده کنند، واتس اپ توضیح می دهد. اطلاعاتی که ما با سایر شرکتهای فیس بوک به اشتراک می گذاریم.

سرقت اطلاعات, دسترسی غیرمجاز, نقض حریم خصوصیشامل اطلاعات ثبت نام حساب شما (مانند شماره تلفن شما) ، داده های معامله ، اطلاعات مربوط به خدمات ، اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل شما با دیگران (از جمله مشاغل) هنگام استفاده از خدمات ، دستگاه تلفن همراه ما اطلاعات ، آدرس IP شما و ممکن است شامل سایر اطلاعات مشخص شده در بخش سیاست حفظ حریم خصوصی با عنوان اطلاعاتی را که ما جمع آوری می کنیم ، یا با اطلاع شما یا براساس رضایت شما به دست آمده است.

اطلاعات جمع آوری شده توسط WhatsApp از کاربران آن همچنین شامل داده های مکان ، اطلاعات پرداخت و همچنین داده های تشخیص دستگاه است. شرکتهای فیس بوک پس از دسترسی به داده های کاربر WhatsApp ، از آنها برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • کمک به بهبود زیرساخت ها و سیستم های تحویل
  • درک نحوه استفاده از خدمات
  • ارتقا ایمنی، امنیت و یکپارچگی با ایمن سازی سیستم ها و مبارزه با هرزنامه ها، تهدیدها، سوءاستفاده ها یا فعالیت های نقض حقوق
  • بهبود خدمات و تجارب کاربر
  • ارائه یکپارچه سازی برای اتصال تجربیات WhatsApp با سایر محصولات شرکت Facebook

در حالی که WhatsApp قبلاً به کاربران اجازه می داد اطلاعات حساب جمع آوری شده را بارگیری کنند ، پس از شروع درخواست اپل از همه برنامه های ذکر شده در App Store، این شرکت مجبور شد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مدیریت برنامه های خود با داده های کاربر ارائه دهد.

در اخباری تا حدودی مرتبط ، یک دستورالعمل امضا شده توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده، هشت برنامه چینی را ممنوع کرد زیرا آنها “اطلاعات گسترده ای را از میلیون ها کاربر در ایالات متحده از جمله اطلاعات حساس و قابل شناسایی شخصی و اطلاعات خصوصی جذب می کنند.” این دستورالعمل اجرایی به دنبال دو دستور مشابه است که در آگوست 2020 ممنوعیت WeChat ‪(Tencent Holdings Ltd)‬ و TikTok ‪(ByteDance Ltd)‬ را امضا کردند .

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!