0

نقض حریم شخصی بزرگترین چالش اینترنت اشیا

دسته بندی ها : اینترنت اشیا, حریم خصوصی و حمایت از داده 14 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 1098 بازدید

عصر شبکه : بررسی جدید شرکت اچ پی نشان می‌دهد که در سال‌های آینده شاهد اتصال قفل‌‌‌های در، وبکم‌ها، تلویزیون‌ها، زنگ‌های هشداردهنده، درب های گاراژ منازل، کلیدهای برق، تهویه های مطبوع، لوازم آشپزخانه و … به اینترنت خواهیم بود.

اما بر اساس یافته‌های اچ پی هر یک از این وسایل به طور متوسط از 25 آسیب پذیری برخوردارند و اگر به اینترنت متصل شوند هکرها به راحتی می‌توانند آنها را مورد سوءاستفاده قرار دهند. در 70 درصد از این وسایل از هیچ نوع رمزگذاری برای تبادل داده ها استفاده نمی‌شود و نیمی از برنامه‌های همراه طراحی شده برای دسترسی به ابزار یاد شده، اطلاعات را به صورت رمزگذاری نشده به وب یا سرویس های کلود ارسال می‌کنند.

در 80 درصد از موارد هم کلمات عبور درنظر گرفته شده برای این ابزار از پیچیدگی یا تعداد کاراکترهای لازم برای مقابله با حملات برخوردار نیست.در اکثر موارد کلمات عبور پیش فرض این برنامه‌ها 1234 یا 123456 است.  60 درصد از برنامه‌های همراه مربوطه هم از رابط‌های کاربری ناایمن تحت وب برخوردارند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!