0

حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است

دسته بندی ها : حریم خصوصی و حمایت از داده 3 آذر 1396 مدیر سایبرلا 419 بازدید

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای ایجاد روابط دوستانه نیست، گفت: متاسفانه برخی از کاربران در این فضای رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا را نکرده و به راحتی اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار دوستان مجازی خود می‌گذارند، دوستانی که شاید هویت آنها جعلی باشد و شناخت محدودی از آنها داشته باشند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ پاسدار ‌علی اعتمادی‌ اظهار کرد: احدی از شهروندان طی مراجعه حضوری به پلیس فتا و طرح شکوائیه قضایی عنوان نمود شخصی به عنوان خانم با بنده وارد چت شده و صحبت می‌نمود و بعد از مدتی با بنده طرح دوستی ریخته و تصاویر شخصی و خصوصی بنده را به بهانه‌های مختلف دریافت کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهم با دریافت تصاویر خصوصی فرد شاکی اقدام به ایجاد یک کانال در شبکه‌های اجتماعی نموده است، ادامه داد: متهم تصاویر دریافت شده را در یک کانال مستهجن قرار داده و باعث هتک حیثیت و آبروریزی فرد شده است.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، افزود: در پی تحقیقات صورت گرفته متهم شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ اعتمادی خاطر نشان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد که با مواجه مستندات و ادله احصاء شده به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی با اشاره به اینکه متهم بعد از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: عدم اشتراک گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از بسیاری آسیب‌ها همچون باج خواهی‌ها، سوءاستفاد‌ه‌ها، کلاهبرداری‌ها و هتک حیثیت‌ها مصون نگه دارد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان بستر امنی برای ایجاد روابط دوستانه، تبادل تصاویر و مطالب خصوصی نمی‌باشد چرا که افراد سودجو از این فضا جهت اخاذی و فریب افراد ساده لوح نهایت استفاده را می‌برند.

سرهنگ اعتمادی ادامه داد: لذا به هیچ عنوان تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در این فضای در اختیار کسی قرار ندهید، چرا که به راحتی با داشتن این اطلاعات می‌توانند از شما باج خواهی و یا سوء استفاده نمایند و حتی باعث هتک حیثیت شما شوند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است، گفت: کاربران باید خود به این موضوع توجه نمایند و اجازه ندهند که دیگران به حریم خصوصی آنها در این فضا دست درازی کند و مانع این دست درازی حفظ اطلاعات شخصی و محرمانه می‌باشد که باید به خوبی از آنها مراقبت شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!