0

فیس بوک اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری کرده است

فیسبوک facebook - سایبرلا

طبق شکایتی جدید علیه فیس بوک، این شبکه اجتماعی متهم است اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را بدون رضایت آنان جمع آوری کرده است.

شرکت فیس بوک با اتهامات تازه ای روبرو شده است. طبق شکایتی جدید این شرکت فناوری به طور غیرقانونی اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری کرده است.

پیش از این نیز در شکایتی دیگر فیس بوک متهم شده بود با استفاده از یک ابزار برچسب زنی تصاویر به طور غیرقانونی اطلاعات بیومتریک کاربران این شبکه اجتماعی را جمع آوری کرده است. ماه گذشته این شرکت پیشنهاد کرد برای تسویه شکایت مذکور ۶۵۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

اما در شکایت جدیدی که علیه فیس بوک در ایالت کالیفرنیا ثبت شده، این شرکت به جمع آوری، ذخیره و دستیابی به سود از طریق اطلاعات بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام بدون رضایت آنان متهم شده است.

استفانی اوتوی یکی از سخنگویان شرکت فیس بوک در بیانیه ای ایمیلی در این باره می نویسد: این شکایت نامه بی اساس است. اینستاگرام از فناوری شناسایی چهره استفاده نمی کند.

کلی والن یکی از ساکنان ایالت ایلینوی آمریکا در شکایت نامه خود ادعا می کند اینستاگرام قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران این ایالت را نقض و اطلاعات بیومتریک کاربران را جمع آوری کرده است. این کاربر از سال ۲۰۱۱ کاربر فیس بوک بوده است.

تحت قانون ایلینوی، در صورتی که فیس بوک در این خصوص مقصر شناخته شود، باید به ازای هر بار تخلف از این قانون هزار دلار جریمه پرداخت کند.

طبق این شکایت فیس بوک از آغاز سال جاری میلادی اعلام کرده اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری می کند.

منبع: مهر به نقل از بلومبرگ

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!