0

فروش اطلاعات حدود ۴ میلیارد نفر از کاربران کلاب هاوس در دارک نت

شبکه اجتماعی کلاب هاوس

دیتابیسی که شامل ۳/۸ میلیارد شماره تلفن همراه است از کلاب هاوس نشت کرده و حالا چند ساعتی است که برای فروش روی دارک نت قرار گرفته است.

کم‌تر از ۲۰ ساعت از عمومی شدن حمله‌ای دیگر به کلاب‌هاوس می‌گذرد؛ این‌بار دیتابیسی از این پلتفرم نشت کرده که گفته می‌شود شامل حدود ۴ میلیارد شماره تلفن از کاربران این اپلیکیشن و حتی غیرکاربران بوده است.

مارک رائف ( Marc Ruef)، محقق scipag و نویسنده با اعلام این خبر در توییتی نوشته است: «بانک اطلاعات کامل شماره تلفن کلاب هاوس در دارک نت برای فروش قرار گرفته است. این بانک اطلاعاتی شامل ۳/۸ میلیارد شماره تلفن است. این‌ها فقط شماره تلفن اعضا نیستند بلکه شامل شماره افرادی هستند که در لیست مخاطبین همگام‌سازی شده‌اند. حتی اگر برای ورود به سیستم کلاب‌هاوس اقدام نکرده باشید، احتمال این‌که در این لیست باشید، زیاد است.»

جیتن جین، متخصص امنیت سایبری نیز در صفحه خود دراین‌باره نوشته است: «پایگاه داده‌ای از ۳.۸ میلیارد شماره تلفن کاربران کلاب‌هاوس در دارک نت برای فروش قرار گرفته است.»

جین در بخشی دیگر از این توییت بر احتمال بالای ورود اطلاعات کاربرانی که حتی هنوز به کلاب‌هاوس وارد نشده‌اند در این لیست اشاره کرده است.

با این حال کلاب‌هاوس هنوز این مسئله را تایید یا رد نکرده است.

به گفته tribuneindia، مجموعه داده‌های این بانک اطلاعاتی فقط شامل شماره تلفن همراه است و هیچ اطلاعات دیگری ندارد.

این درحالی است که اپلیکیشن کلاب‌هاوس که از آغاز فعالیت خود کاربران را به حضور با دعوت‌نامه ملزم می‌کرد، در روزهای اخیر این محدودیت را برداشت و حالا همه افراد می‌توانند بدون نیاز به دعوت‌نامه به این پلتفرم یپیوندند.

البته این نخستین باری نیست که اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس نشت می‌کند، در فروردین سال جاری نیز اطلاعات شخصی ۱/۳ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به اینترنت درز کرد و از یک انجمن هکری معروف سردرآورد.

حتی در فوریه سال جاری، محققان دانشگاه استنفورد نیز نسبت به این‌‌که این برنامه ممکن است اطلاعات صوتی کاربران را به دولت چین درز دهد، هشدار داده بود.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!