0

دسترسی به 20 درصد سایت‌های اینترنتی جهان مسدود است

مطالعه جهانی “گروه حقوق آزاد” (ORG) نشان داد که از هر 5 سایت یک پایگاه اینترنتی توسط ISPها، مراکز ارایه دهنده خدمات اینترنتی یا دیگر سازمان‌های کنترل اینترنت فیلتر هستند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مرکز در بررسی‌های خود بیش از 100 هزار سایت اینترنتی را مورد بررسی انجام داد و در پایان متوجه شد 20 هزار سایت از آن‌ها در سرویس‌ دهندگان مختلف اینترنتی مسدود هستند.

این اتفاق نشان می‌دهد که یک‌پنجم سایت‌های اینترنتی جهان فیلتر هستند که این محدودیت به دلایل مختلف در ISPها صورت می‌گیرد.

گروه ORG در پایان بررسی‌های خود اعلام کرد: «دولت‌ها از ابزارهای فیلترکننده استفاده می‌کنند تا دسترسی کودکان و جوانان را به محتوای نادرست محدود کنند و افراد زیر 18 سال به همه محتوای اینترنتی دسترسی نداشته باشند».

این مرکز در ادامه گزارش خود توضیح داد: «در برخی کشورها این اتفاق با اهداف سیاسی دنبال می‌شود و به هر حال با هر هدفی یک‌پنجم سایت‌ها در جهان فیلتر می‌شوند».

“جیم کیلاک”(Jim Killock) مدیر این مرکز هم اظهار داشت: «ما در این اقدام سعی کردیم متوجه شویم که چه میزان از سایت‌های اینترنتی جهان از دسترس مردم دور هستند. بررسی‌ها نشان داد که از هر 5 سایت اینترنتی یک پایگاه فیلتر هستند و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت».

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. M.NG گفته :
    18:33 1393/06/01

    کاش یه تحقیقی هم در مورد ایران میشد

  2. محمود گفته :
    11:36 1393/06/04

    همه جا فیلتر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!