0

کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی

دسته بندی ها : آگهی تقلبی و پیام جعلی 14 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 388 بازدید

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فضای مجازی در کنار فرصت‌های فراوانی که برای تسریع در امور مختلف در اختیار ما قرار داده‌، باعث به وجود آمدن بستری برای مجرمان سایبری جهت کلاهبرداری از شهروندان گردیده است. یکی از امکانات بسیار پرکاربرد در اینترنت بحث تبادلات اقتصادی از قبیل خرید و فروش می‌باشد که متاسفانه کلاهبرداران در این زمینه نیز فعالیت گسترده‌ای دارند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند اظهار کرد: در همین رابطه چندی پیش افرادی سودجو با درج آگهی در سایت دیوار با موضوع فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری از هم استانی‌ها نموده بودند.

وی افزود:پس از اینکه قربانی با کلاهبرداران تماس حاصل می‌کرده‌، جهت جلب اعتماد وی صدای بی‌سیم پخش و خود را مامور راهنمایی و رانندگی معرفی می‌کردند ،سپس مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت کرده و متواری می‌شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با توجه به کسرت مالباختگان (بیش از450 نفر)، موضوع به طور جد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهمین شناسایی شدند.

رییس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: در ادامه بررسی‌ها مشخص گردید که این افراد 3 نفر بوده و در یکی از شهرستان‌های استان حضور دارند.

وی ‌ادامه داد: در نتیجه با دستور مقام محترم قضایی اکیپی از مأموران پلیس فتا به آن شهرستان اعزام گردید و متهمان در محل اختفایشان دستگیر شدند.

سرهنگ حسنوند خاطرنشان کرد: پایین بودن سطح آگاهی، نادیده گرفتن ملاحظات ایمنی، عدم شناخت آسیب‌ها‌ و تهدیدهای فضای مجازی از مهمترین دلایل وقوع جرایم سایبری در جامعه است. نکته‌ای که در مورد سایت‌های خرید و فروش قبلا نیز هشدار داده شده، شهروندان نباید هیچگونه مبلغی را تحت هر عنوانی از قبیل پول پیش یا بیعانه‌ قبل از دریافت کالای مورد نظر و بررسی صحت و سلامت آن پرداخت کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!