0

کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با روش پرداخت بیعانه

وکیل جرایم سایبری, دادسرا, دادگاه, وکیل دادگستری

مجرمین با درج آگهی تبلیغاتی در سایت های دیوار و شیپور, با عنوان فروش کالاهای مختلف دسته دوم با قیمت های وسوسه کننده, قربانیان خود را فریب می دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان, با اشاره به خبر شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق خرید لوازم خانگی با پرداخت بیعانه، داشتند که به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته بیان داشت‌، شخص یا اشخاصی با درج آگهی در سایت دیوار با عنوان فروش لوازم خانگی با قیمت وسوسه کننده با وی تماس گرفته و مبلغی را برای ایشان جهت هزینه نگهداشت اقلام واریز کردم ولی بعد از واریز مبلغ دیگر فروشنده پاسخگو نبود و تلفن همراهش رو خاموش کرد.

سرهنگ امین یادگارنژاد تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا  پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و اخذ دستور قضایی  توانستند دو نفر کلاهبردار را شناسایی و به صورت غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: عاملان کلاهبردار که دو جوان بودند و جمعا معادل ۸۰ میلیون ریال با این شکرد کلاهبرداری کردند و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کردند.

شهروندان باید دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رویت نمایند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است.

همچنین شهروندان باید از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های پرت و خلوت خودداری نمایند و برای رویت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

منبع:پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!