0

کلاهبرداری با درج آگهی فالگیری و رمالی

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: درپی دریافت شکوائیه احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی فالگیری و رمالی، موضوع ضمن تشکیل پرونده، جهت کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: درتحقیقات اولیه مشخص شد حدود10 روز پیش شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با خانمی که خود را فالگیر معرفی کرده است ارتباط برقرار می‌کند‌؛ شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی وی مبلغ 250 میلیون ریال اخاذی می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهمه به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی، با اخذ دستور قضایی، و با اعزام مأمورین، متهمه توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان جلب وکلیه ادله‌های دخیل در بزه توقیف به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

این مقام عالی انتظامی گفت: دربازجویی‌های اولیه متهمه منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

سردار آزادی ادامه داد: متهمه با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغ هنگفتی از آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمود.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی از متهمه مشخص شد، متهمه با این شگرد از چندین نفر دیگر هم کلاهبرداری نموده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کارکسب منافع مالی بیان کرد.

این مقام عالی انتظامی هشدار داد : افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!