0

نرخ سود بین‌بانکی به 17 درصد رسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 515 بازدید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سود بین‌بانکی از 29 درصد به 17 درصد رسیده است.

فارس: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال 94 دستاوردهای خوبی حاصل شد، گفت: یکی از دستاوردهای مهمی که بانک مرکزی در سال جاری به دست آورد ورود بانک مرکزی به بازار بین‌بانکی بود که باعث شد نرخ سود بین‌بانکی از 29 درصد کاهش پیدا کند و الان این نرخ به 17 درصد رسیده است.

وی با تقدیر و تشکر از همراهی اعضای شورای پول و اعتبار در همیاری بانک مرکزی نسبت به اخذ تصمیمات مهم در امور پولی و بانکی تأکید کرد: هم اکنون نرخ سود سپرده در تمامی بانک‌ها به 18 درصد رسیده است این در حالی است که این نرخ در گذشته حدود 26 تا 27 درصد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات نیز در سال جاری کاهش پیدا کرد اما از نظر ما شرایط فعلی همچنان شرایط خوبی نیست چرا که با توجه به کاهش نرخ تورم و رسیدن آن به دامنه 12 درصد، نرخ سود بالای 18 درصد قابل قبول نیست و باید کاهش یابد.

سیف ادامه داد: در همین راستا تمام تلاش ما این است که از ابزارهای غیردستوری استفاده کنیم و مطمئن هستیم در طول سال 95 این مسئله تحقق می‌یابد و نرخ سود تسهیلات به دامنه قابل قبولش که همان حوالی میزان تورم است، خواهد رسید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!