0

وکیل زنجانی: اگر قراردادی با موکل من توسط HK امضا شده به دادگاه ارائه شود

دسته بندی ها : قرارداد صنعت نفت و گاز 7 آذر 1394 مدیر سایبرلا 535 بازدید

وکیل زنجانی گفت:‌ کلاهبرداری زمانی صورت می‌گیرد که بزه‌دیده از واقعیت مطلع نباشد، ضمن اینکه پیش‌نویس تمام LCها توسط HK در اختیار SCT بنکرز قرار می‌گرفت و LCها براین اساس گشوده می‌شد. یعنی رفت و برگشت‌ها و گشایش LC با اختیار و آگاهی شاکی انجام می‌شده است.

فارس: کوهپایه زاده در ادامه دفاعیات خود در پرونده فساد نفتی، گفت: یکی از سوالات مطرح‌شده در کیفرخواست آن است که بانک FIIB با مجموع 74 میلیون یورو دارایی چگونه می‌تواند بالغ بر 2 میلیارد یورو را تعهد کند، گفت: اولا دارایی این بانک 104 میلیون بوده است، ضمن اینکه بانک‌ها چند برابر دارایی برای خود تعهد ایجاد می‌کنند.

وی درخصوص سؤال دیگری که از شرکت نفت درخصوص ریسک اعتباری فروش نفت به این ارزش به شرکتی هم‌چون SCT، پاسخ داد: قطعاً شرکت ملی نفت ایران با نزدیک به 100 سال سابقه می‌داند که با چه شرکتی همکاری کند، ولی قطعاً شرایط طوری بوده است که باید از شر این محموله‌های خلاص می‌شد، ضمن اینکه درخصوص موکل من استعلام شده است.

کوهپایه زاده درخصوص ذینفع بودن موکل من در موضوع سه نهاد تأییدکننده، دریافت‌کننده و صادرکننده LC که در کیفرخواست نشانه کلاهبرداری عنوان شده است، گفت: تمامی مسئولان HK از این موضوع آگاه بودند، درحالی که کلاهبرداری زمانی صورت می‌گیرد که بزه دیده از واقعیت مطلع نباشد، ضمن اینکه پیش‌نویس تمام LCها توسط HK در اختیار SCT بنکرز قرار می‌گرفت و LC ها براین اساس گشوده می‌شد. یعنی رفت و برگشت‌ها و گشایش LC با اختیار و آگاهی شاکی انجام می‌شده است.

وکیل متهم ابلاغ LC توسط بانک FIIB با امضای زنجانی و مشابهت این امضا با اسناد شرکت‌های ایزو و SCT را که قطعاً از چشم مدیران نفت دور نبوده است را نشانه آگاهی این افراد از واحد بودن ذینفع دانست.

کوهپایه‌زاده امضا نشدن قرارداد توسط موکل خود با شرکت نفت را از نکات دیگر برشمرد و گفت: این بدان معنی نیست که موکل من بدهی به شرکت نفت ندارد، بلکه دریافت بارنامه یا امضای قرارداد اثرات حقوقی در این دادگاه کیفری دارد و نقش مهمی در افشای واقعیت، بنابراین اگر قراردادهایی با موکل من توسط HK امضا شده است، به دادگاه ارائه شود.

وکیل زنجانی بردن مال غیر را یک رکن تحقق کلاهبرداری توصیف کرد و گفت:‌ تا این لحظه بارنامه یا قرارداد نشان‌دهنده تحویل نفت به متهم من ارائه نشده است و شاهد مدعای من در خصوص صادر نشدن بارنامه آن است که شرکت نفت در زمان بازداشت موکل من توانست مقادیر قابل توجهی از محموله‌های نفتی را بازگرداند واگر این بارنامه به نام موکل من بود، امکان بازگرداندن آن وجود نداشت.

وی در پایان گفت: دفاعیات خود درخصوص کلاهبرداری و جعل از بانک مسکن و تأمین اجتماعی و همنچنین اتهامات اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی‌الارض را در جلسات بعدی ارائه خواهم کرد.

همزمان با نزدیک شدن به اذان ظهر قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی فردا برگزار می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!