0

مرکز جرایم سایبری اتحادیه اروپا EC3

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 آبان 1397 مدیر سایبرلا 458 بازدید

اولین مرکز اختصاصی پیشگیری و کشف جرایم سایبری اتحادیه اروپا یا EC3 ، رسما در تاریخ 22 دی 1391 (11 ژانویه 2013) در کشور هلند فعالیت خود  را آغاز نموده است.

هدف این مرکز یکپارچه‌سازی اطلاعات، دانش و مهارت‌های لازم برای کمک به پلیس کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تحقیقات ملی و برون مرزی آنان است.

فعالیت متخصصان این مرکز، که در شهر لاهه واقع شده، عمدتا بر سه موضوع کلاهبرداری، سرقت هویت و سوء استفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین متمرکز است.

متخصصان مرکز  جرایم سایبری اتحادیه اروپا یا EC3 , در پی یافتن راه‌هایی برای ارتقاء امنیت شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر هستند.

هزینه مرکز اروپایی جرایم سایبری (به اختصار EC3) توسط یوروپُل، پلیس اتحادیه اروپا تامین می گردد.

این مرکز در زمینه های فنی، تحلیلی و تامین شواهد برای ارائه در دادگاه، به تحقیقات مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک و مشاوره‌های لازم را ارائه می نماید.

آنگونه که ترولز اوئرتینگ، رئیس سابق EC3 به رسانه ها گفته است، جرایم سایبری ماهیتی فرا‌ مرزی دارند و به همین خاطر برای نیروهای پلیس ملی کشورها چالشی تازه پدید می‌آورند.

او افزوده است: “با توجه به امکانات مجرمان سایبری در پنهان نگاه داشتن خود و اینکه برای این جرایم مرز جغرافیایی وجود ندارد، به واکنشی مناسب و متناسب با شرایط از سوی ما نیاز است.”

این مرکز به طور خاص حملاتی را رصد خواهد کرد که امور بانکی الکترونیک (E-banking) و زیرساخت‌های حساس را هدف قرار می‌دهند.

علاوه بر آن، مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان نیز یکی دیگر از اولویت‌های مرکز EC3 خواهد بود.

هرچند که مرکز  جرایم سایبری اتحادیه اروپا یا EC3 , از روز 22 ژانویه رسما آغاز به کار کرد، اما کارکنان آن از ابتدای سال 2013 میلادی فعالیت‌هایشان را شروع کرده بودند. بودجه ۷ میلیون یورویی این مرکز برای سال ۲۰۱۳ توسط پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) تامین گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!