0

امنیت تلفن‌های هوشمند

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 آبان 1394 مدیر سایبرلا 849 بازدید

تلفن های هوشمند بخش رو به رشد نیازهای اساسی هر شخص هستند. از iPhone مشهور و محبوب گرفته تا جدیدترین دستگاه آندروید یا Blackberry، هر شخص در میان این دستگاه ها سعی می کند زندگی آنلاین خود را حتی زمانی که دور از خانه یا محل کار است ادامه دهد.

برخی از روش های حمله مهاجمان اینترنتی به گوشی های هوشمند بدین شرح اند:
Snoopware: این ابزار در اصل بدین منظور ساخته شد که والدین بتوانند نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن های هوشمند را تحت نظر داشته باشند.
Smiphishing: این ابزار مانند فیشینگ ایمیل در یک پی سی است، با این تفاوت که پیام های فیشینگ را از طریق سرویس پیام کوتاه شما (SMS) ارسال می کند. در این روش معمولا پیام متنی از یک هکر دریافت خواهید کرد که وانمود می کند در رابطه با کار و امور تجاری شما است. پیام ممکن است از شما بخواهد که رمز عبور خود را تغییر دهید یا جزئیات کارت اعتباری خود را مجددا وارد نمایید یا اطلاعات محرمانه ای را در دسترس او قرار دهید که از آنها می توان برای کلاه برداری استفاده کرد. این پیام متنی می تواند گوشی شما را وادار به راه اندازی یک برنامه متهاجم نموده یا فایل هایتان را از بین ببرد.
Spam: اسپم ها به همان ترتیب که می توانند پی سی شما را مورد حمله قرار دهند می توانند در ایمیل تلفن هوشمند شما یا در پیام های متنی نیز ظاهر شوند. بسیاری از آنها تنها آزار دهنده هستند ولی برخی از آنها ممکن است پیشنهادات ناخواسته یا smiphishing باشند که هر دو طراحی شده اند تا اطلاعات شخصی شما را گرفته و از آن به منظور کلاهبرداری های مالی یا از بین بردن فایل هایتان استفاده کنند.
Bluetooth: ارتباط بلوتوث شما ممکن است هک شود تا راهی برای دسترسی به تلفن شما هر زمان که روشن می شود فراهم کند، حتی زمانی که روشن است ولی از آن استفاده نمی کنید.

کارهایی که باید برای حفظ امنیت تلفن هوشمند خود انجام دهید
در یک کلام، هوشیار باشید. در مورد نحوه استفاده از تلفن هوشمند خود تا آنجا که می توانید مراقب باشید؛ به طور خلاصه با همان احتیاطی که از پی سی خود استفاده می کنید تلفن هوشمند خود را نیز به کار برید.
• اگر فرستنده ایمیل را نمی شناسید آن را باز نکنید. اگر فرستنده ای از شما خواست تا اطلاعات محرمانه خود را در دسترس وی قرار دهید، این کار را نکنید. اگر به نظر می رسید چنین درخواستی از سوی فروشنده یا تولید کننده ای است که می شناسید، از مرورگر خود استفاده کرده و به وبسایت آنها بروید و یا با آنها تماس بگیرید.
• به پیام های متنی که اطلاعات محرمانه شما را می پرسند پاسخ ندهید. مجددا اگر فکر می کنید که ممکن است این پیام معتبر باشد، از روش های دیگری سعی کنید با فرستنده تماس بگیرید.
• اسپم ها را پاک کرده و به آنها پاسخ ندهید
• زمانی که از بلوتوث استفاده نمی کنید یا زمانی که در حال مکالمه هستید یا اطلاعات محرمانه را وارد تلفن هوشمند خود می نمایید آن را خاموش نمایید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!