0

بودجه هزینه‌ای ۴۲۵۸ میلیاردی دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه در سال 95

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 دی 1394 مدیر سایبرلا 468 بازدید

براساس لایحه تقدیمی بودجه سال ۹۵ به مجلس مشخص شد قوه قضاییه و سازمان های تابعه آن امسال بودجه‌ هزینه‌ای در حدود ۴۲۵۸ میلیارد تومان خواهند داشت.

فارس: رئیس جمهوری با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال 95 کشور را تقدیم نمایندگان کرد.براساس متن لایحه مشخص شد دادگستری جمهوری اسلامی ایران که در زبان لایحه بودجه نویسی همان قوه قضاییه و برخی از سازمان‌هاست، در سال 94 بودجه‌ای حدود 2302 میلیارد تومان داشته است که امسال در لایحه این عدد با احتساب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال به 2824 میلیارد تومان رسیده است.

براساس همین لایحه دیوان عدالت اداری که در سال 94 بودجه مصوبش 28 میلیارد تومان بوده است امسال در لایحه پیشنهادی بودجه‌اش با افزایشی حدود 12 میلیارد تومانی به 39.5 میلیارد تومان رسیده است.

همچنین شوراهای حل اختلاف که در سال 94 بودجه مصوبشان 43 میلیارد تومان بوده است امسال با افزایشی 9 میلیاردی بودجه‌شان به عدد 50 میلیارد تومان رسیده است.

اما با نگاهی به بودجه سازمان زندانها در خواهیم یافت که بودجه این سازمان هم از افزایش بودجه 70 میلیاردی حدودا برخوردار بوده است و از بودجه 428 میلیاردی سال گذشته به بودجه 514 میلیارد تومانی رسیده است.

سازمان بازرسی کل کشور هم توانسته دولت را برای افزایش بودجه متقاعد کند و به این ترتیب از بودجه 80 میلیاردی هزینه‌ای سال گذشته به رقم بودجه 100 میلیاردی در سال جدید رسیده است.

اما سازمان پزشکی قانونی هم از این رهگذر بی نصیب نمانده و بودجه 47 میلیاردی هزینه‌ای سال قبلش امسال در لایحه بودجه به عدد ۶۰ میلیارد رسیده است که امیدواریم این افزایش بودجه به بهبود عملکرد این سازمان منتج شود.

یکی دیگر از سازمانهایی که بودجه اش نسبت به سال قبل افزایش یافته است سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است که برخلاف سال 94 که بودجه‌ای معادل 108 میلیارد داشته است امسال به رقم 578 میلیاردی رسیده است.

دانشگاه علوم قضایی کشور هم که در سال 94 بودجه‌اش حدود 13.5 میلیارد تومان بود امسال با افزایش بودجه به رقم 13.9 میلیارد تومان رسیده است.

سازمان قضایی نیروهای مسلح هم پس از آنکه در سال 94 بودجه 48 میلیاردی را تجربه کرده است امسال در بودجه سال 95 برایش بودجه 59 میلیاردی در نظر گرفته شده است.

همچنین برای دادسرای ویژه روحانیت نیز به جای بودجه 15 میلیاردی سال 94 بودجه 20 میلیاردی را برای سال 95 پیشنهاد داده اند.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!