0

ایران و ژاپن قرارداد سرمایه گذاری امضا می‌کنند

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 478 بازدید

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: تهران و توکیو امروز جمعه توافقنامه سرمایه گذاری دوجانبه امضا خواهند کرد.

تسنیم: فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن در سخنانی در یک کنفرانس خبری در توکیو تصریح کرد: با توجه به لغو تحریمهای بین المللی علیه تهران، ژاپن و ایران امشب (جمعه) توافقنامه سرمایه گذاری دو جانبه به امضا خواهند رساند. به گزارش اسپوتنیک، توافقنامه اولیه برای سرمایه گذاری مشترک دو کشور در جریان سفر اکتبر گذشته کشیدا به ایران، حاصل شده بود.

کیشیدا گفت: امشب، توافقنامه سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن امضا خواهد شد، من خیلی خوشحال هستم که این قرارداد امضا می شود. وی افزود: این قرارداد زمینه لازم برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور را فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در اجرای توافقنامه هسته ای با ایران و ارتقای صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد داشت.

این قرارداد بین کیشیدا و علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران در توکیو به امضا خواهد رسید. دولت ژاپن در ماه ژانویه تصمیم گرفت تا پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود را تایید کرد، همه تحریمهای اعمال شده علیه تهران را لغو نماید.

پیش از این یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن نیز تاکید کرده بود که توکیو به دنبال گسترش روابط با ایران پس از لغو تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!