0

قرارداد خط آهن رشت – آستارا در سفر روحانی به باکو نهایی می‌شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 خرداد 1395 مدیر سایبرلا 479 بازدید

رئیس راه‌آهن آذربایجان خبر داد: قرارداد احداث خط آهن رشت – آستارا در سفر روحانی به باکو در مرداد ماه نهایی می‌شود.

فارس: جاوید گوربانوف، رئیس راه‌آهن آذربایجان در گفتگو با تلویزیون ای‌ان‌اس این کشور گفت یک سند کلیدی در مورد پروژه خط آهن ایران و آذربایجان که رشت را به آستارا متصل می‌کند در جریان سفر حسن روحانی به باکو در اوایل ماه آگوست به امضا خواهد رسید.

گوبانوف افزود: «رئیس‌جمهور روحانی در تاریخ 8 تا 10 آگوست (مرداد ماه) به آذربایجان سفر خواهد کرد. احتمالا سندی برای تامین مالی پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا در جریان این سفر به امضا خواهد رسید.»

وی به برآورد کارشناسان ایرانی در مورد هزینه احداث این خط آهن به میزان 900 میلیون دلار اشاره کرد و گفت: «ما ارزیابی‌های خودمان را هنوز انجام نداده‌ایم و اسناد مربوطه را از ایران درخواست کرده‌ایم. پس از بررسی مشترک اسناد توسط کارشناسان وزارتخانه‌های دارایی، اقتصادی و وضعیت‌های اروژانسی، رئیس‌جمهور مطلع خواهد شد.»

این مقام آذربایجانی افزود درصورتی که ریاست‌جمهوری آذربایجان با کمک مالی به ایران برای احداث خط لوله رشت- آستارا موافقت کند، یک سند میان دولتی احتمالا در جریان سفر روحانی به باکو به امضا خواهد رسید.

علی نورزاد، معاون وزیر جاده‌ها و توسعه شهری آذربایجان شنبه گذشته گفت بانک بین‌المللی آذربایجان یک قرارداد با تهران برای اختصاص وامی به ارزش 500 میلیون دلار برای احداث خط آهن رشت- آستارا به امضا رسانده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!