0

صفحات جعلی اینستاگرامی عاملی برای کلاهبرداری

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 خرداد 1399 مدیر سایبرلا 384 بازدید

رئیس پلیس فتا استان همدان درمورد گسترش کلاهبرداری با ترفند ایجاد صفحات جعلی اینستاگرامی هشدار داد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان یکی از روش‌های کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری را ایجاد صفحات اینستاگرامی جعلی به نام افراد مختلف و سپس درخواست کمک مالی از دنبال کننده‌های آنها با استفاده از کلماتی که فرد متقاعد شود و هر چه سریعتر مبلغ مورد نظر را به یک شماره کارت به نام فردی ناشناس وایز کند، برشمرد.

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با چنین درخواست‌هایی قبل از هر گونه انتقال وجه با فرد مورد نظر خود تماس گرفته و از صحت درخواست اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شهروندان فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند و قبل از هرگونه انتقال وجه اطمینان حاصل کنند که شماره کارت مقصد به نام فرد مورد نظرشان باشد، درغیر این صورت از صحت درخواست اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد درباره کلاهبرداری با ترفند ایجاد صفحات اینستاگرامی بیان کرد: برای اطمینان از جعلی بودن یک حساب کاربری روش‌های ساده‌ای مثل بررسی دقیق نام کاربری شخص مورد نظر که حرفی کم یا زیاد نشده باشد، بررسی تاریخ مطالبی که به اشتراک گذاشته است، می‌توان به دنبال کننده‌های آن توجه کرد که افراد خارجی یا ناشناس زیادی در آن نباشد، که کاربران می توانند با استفاده از این روش ها از جعلی بودن یک حساب کاربری اطمینان حاصل کنند.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!