0

مراقب ایمیل‌های جعلی و مشکوک باشید

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 دی 1396 مدیر سایبرلا 437 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در خصوص ایمیل‌های جعلی و مشکوک گفت: مجرمین فضای مجازی برای کسب عواید و رسیدن به هدف‌های شوم خود، از روش‌های متنوعی برای رسیدن به اطلاعات شخصی کاربران این فضا استفاده می‌کنند که یکی از روش‌های متداول برای رسیدن به این هدف، استفاده از ایمیلهای جعلی است.

به گزارش پلیس فتا‌‌، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ یکی از راه‌های موثر در امنیت فضای مجازی و کاهش جرائم در این فضا افزایش دانش و آگاهی فنی اعلام و اظهار کرد: امروزه با توسعه و پیشرفت فناوری‌های جدید و گستردگی فضای مجازی، این نیاز احساس می‌شود که کاربران این فضا نیز به تناسب پیشرفت تکنولوژی، دانش و آگاهی فنی خود را افزایش داده و گامی موثر در جهت افزایش امنیت خود و کاهش جرایم فضای سایبری بردارند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ایمیل‌های ناشناس مهم‌ترین روش برای ورود بدافزارها به سیستم کاربران فضای مجازی هستند که از طریق روش‌های مختلف  از قبیل انتقال شما از طریق یک لینک نا‌معتبر و به ظاهر موجه به یک وب سایت جعلی‌ و یا قرار گرفتن بدافزاردر یک نرم افزار ناشناس و یا نامعتبر و اقدام به نشر خود در سیستم قربانی نموده و سپس با عملیات خرابکارانه اقدام می‌کند.

وی در ادامه بهترین راه دفاع در مقابل ایمیل‌های جعلی و ناشناس باز نکردن آنها دانسته و تصریح کرد: اگر کاربران به هر طریقی ایمیل مشکوکی را دریافت کردند در صورتی که این ایمیل به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهم نیز باشد بهترین روش برای مقابله با آنها باز نکردن این ایمیل‌ها است.

سرهنگ محمودی با بیان اینکه بعضی از افراد در فضای مجازی در جهت ترغیب کاربران به منظور افزایش بازدید از سایت خود با ارسال ایمیل شیوه‌های اغواکننده را به‌کار می‌گیرند، افزود: این افراد با ارسال مطالب و جملاتی از قبیل فروش ارزان‌ قیمت محصولات، آموزش نرم افزارهای خاص به صورت رایگان، اخبار دروغ و یا مشاهده فیلم و عکس‌های جذاب اقدام به سرقت اطلاعات و نفوذ به سیستم‌های قربانیان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی چند راهکار امنیتی مهم در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: کاربران باید به یاد داشته باشند که هر ایمیلی که برای آنها ارسال می‌شود به نام فرستنده آن اعتماد نکرده و به آدرس دامنه آن توجه کنند‌، به اسم لینک‌های متن ایمیل اعتماد نکنید، اغوا نشوند، فریب بخت آزماییهای دروغین در آن را نخورند، مراقب ایمیل‌های با موضوع‌های اضطراری باشند، فایل‌های پیوست در این نوع ایمیل‌ها را باز نکنند و … چراکه این چند نکته‌ای که گفته شد برای حفظ امنیت حساب ایمیل خود اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!