0

استفاده از فیلترشکن‌ها امنیت کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 مهر 1397 مدیر سایبرلا 447 بازدید

سرهنگ پرسا از کاربران خواست برای بهره‌گیری از محیط اینترنت در جهت ارتباطات و یا تهیه  محتوای مورد نیازشان‌، حتما به شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا, رئیس پلیس فتای استان گلستان در تشریح این خبر گفت: هر فناوری همراه با محاسن و دستاوردهای مثبت، ابعاد منفی و فرایندهای آسیبی مختلفی را به همراه دارد.

یکی از این ابزارها اینترنت است که با ورود خود، جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل نموده و دسترسی سریع به اطلاعات و برقراری ارتباط بین افراد مختلف را تسهیل کرده است.

ضمن اینکه اینترنت بسیاری از مشکلات علمی، پژوهشی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی را برطرف کرده در کنار این ابعاد مثبت، فرایندهای منفی این ابزار فناوری باعث سوء استفاده افراد فرصت طلب در زمینه‌های مالی و ترویج روند فساد اخلاقی و نیز امنیتی شده است.

وی افزود: یکی از ابعاد منفی اینترنت، دسترسی تمام افراد به هر نوع اطلاعات از تولید مواد مخدر تا برقراری ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی و ضد ملی و کلاهبرداری‌های مختلف گرفته تا برنامه‌های ضد اخلاقی و مستهجن است که روز به روز دامنه جدیدی پیدا می‌کند.

سرهنگ پرسا گفت: در کشور ما مطابق با قانون جرایم رایانه ای، برخی از  سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی‌ که محتوای آنها در تضاد با فرهنگ، عرف و قانون جامعه باشند فیلتر  می‌شوند اما  اخیرا با فیلتر شدن پیام رسان‌های خارجی تلگرام که  نقشی تخریبی و ویران‌گر در بحث فرهنگ و نیز امنیت جامعه داشت جستجو و نصب  فیلترشکن در بین برخی از کاربران  امری عادی شده  که  این امر می‌تواند منجر به نفوذ یا دسترسی غیرمجاز به ‌سیستم‌های کاربر شود.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کاربران بدون ‌اطلاع از عملکرد فیلترشکن ها،‌ آنها را بر روی رایانه و  تجهیزات هوشمند خود نصب می‌کنند  غافل از اینکه ممکن است این نرم افزارها یا لینک‌های همراه آن، حاوی بدافزار (ویروس، تروجان، جاسوس افزار، باج افزار و …‌) ‌بوده و  اطلاعات آنها  را در معرض خطر قرار دهد.

سرهنگ پرسا به کاربران توصیه کرد: مراقب لینک‌های آلوده که حاوی بدافزار هستند باشند‌ و برای بهره‌گیری از محیط اینترنت در جهت ارتباطات و یا تهیه  محتوای مورد نیازشان،‌ حتما ‌به‌ شبکه های اجتماعی، پیام رسان‌ها و  پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور  ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!