0

فیس‌بوک:هر آنچه در اینترنت می‌خوانید، حقیقت ندارد

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 دی 1394 مدیر سایبرلا 748 بازدید

این شایعه در چند هفته گذشته، درست پس از اینکه زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان اعلام کردند که 99 درصد از درآمد حاصل از فیس‌بوک را برای مقاصد بشردوستانه به خیریه می‌بخشند، به گردش درآمده است؛ چند ساعت پس از اعلام آنها، این شایعه شروع به گسترش کرد.

این یک نمونه از استتوس‌هایی است که مردم به اشتراک می‌گذارند: «مارک زاکربرگ اعلام کرده است که 45 میلیارد از سهام فیس‌بوک خود را می‌بخشد.

اما چیزی که ممکن است شما نشنیده باشید این است که او تصمیم گرفته 10 درصد از این درآمد را به مردمی مثل من و شما بدهد و تمام کاری که شما باید بکنید این است که بلافاصله این پیغام را در یک استتوس بنویسید.

فیس‌بوک نیمه شب استتوس‌های طول روز را جستجو می‌کند و از این 45 میلیارد به 1000 نفر از افرادی که از فیس‌بوک به عنوان یک وسیله قدرتمند ارتباطی و بشردوستانه تشکر کنند جایزه می‌دهد.»

فیس‌بوک به سرعت این شایعه را با یک اعلامیه رسمی رد کرد و به استفاده‌کنندگان از فیس‌بوک یادآور شد که «هر آنچه در اینترنت می‌خوانید، حقیقت ندارد». با این وجود، این شایعه یک هفته مطرح شد.

در حقیقت، فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی، زمینه مناسبی را فراهم می‌کنند که شایعات و کلاهبرداری‌ها به سرعت پخش شوند.

به همین ترتیب شایعاتی که ادعا می‌کنند فیس‌بوک می‌خواهد از استفاد‌ه‌کنندگان برای اینکه صفحه آنها را خصوصی نگه دارد پولی دریافت کند، یا افراد می‌توانند متوجه شوند که چه زمانی به پروفایل آنها نگاه می‌کنید و یا اینکه فیس‌بوک صاحب هر آن چیزی است که شما در این شبکه می‌نویسید، همه نادرست هستند.

راه حل ساده است، هرچیزی که دوستانتان در رسانه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند را باور نکنید و دست از به اشتراک‌ گذاشتن شایعات بردارید؛ وقتی هم که به درستی موضوعی شک کردید، به صفحه رسمی فیس‌بوک مراجه کنید، آنها از فریب خوردن شما جلوگیری می‌کنند.

منبع: ایسنا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!