0

دستگیری به جرم استفاده از کامپیوترهای دانشگاه برای ماینینگ ارز دیجیتال!

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 بهمن 1397 مدیر سایبرلا 461 بازدید

یک فرد ۲۲ ساله اندونزیایی به اتهام نصب و اجرای نرم‌افزارهای ماینینگ ارز دیجیتال روی چندین کامپیوتر یک دانشکده در کره جنوبی، دستگیر شد.

به گزارش KoreaHerald، این مرد متهم به نصب نرم‌افزاری برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و مونرو به نام هانی‌ماینر (HoneyMiner) روی ۲۷ کامپیوتر در اتاق کامپیوتر عمومی یک دانشکده است. این نرم افزار در اواخر ژانویه روی کامپیوترها نصب شده و تا چند روز در حال کار کردن بوده است.

سانگ یونگ سیونگ، دادستان کل دادگاه شهر اولسان، سریعا حکم دستگیری او را صادر کرد زیرا امکان فرار و خروج از کشور وجود داشت.

این فرد در سال ۲۰۱۴ وارد این کالج در کره جنوبی می‌شود و تا ترم اول سال گذشته مشغول به تحصیل بوده تا اینکه در سپتامبر ۲۰۱۸ به دلیل عدم موفقیت در ثبت نام اخراج می‌شود.

او حتی پس از اخراج هم اقدام به نصب و اجرای نرم‌افزارهای ماینینگ ارز دیجیتال روی کامپیوترهای واقع در اتاق کامپیوتر دانشکده می‌کند.

فرد مذکور روز یکشنبه در مرکز شهر اولسان به جرم تخطی از مقررات توسط پلیس این شهر دستگیر شد. پلیس کره جنوبی مقدار سوددهی این اقدام و خسارت‌های احتمالی وارده به دانشکده را بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

طی یک سال گذشته، ماینینگ غیرقانونی ارزهای دیجیتال رشد چند صد درصدی داشته است. بدافزارهای ماینینگ ارز دیجیتال که بدون اجازه از سیستم سخت‌افزاری کاربران برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، به جز جدایی ناپذیری از اخبار این حوزه تبدیل شده‌ و نگرانی‌های زیادی را در بین مقامات دولتی کشورها به وجود آورده‌اند.

استخراج غیرقانونی ارز از کامپیوترهای دولتی یا سازمانی هم این روزها در حال گسترش است و هر از چند گاهی اخبار آن به گوش می‌رسد. سال گذشته، خبر استفاده مهندسان روسی از ابرکامپیوترهای موجود در سایت هسته‌ای برای استخراج بیت کوین، سر و صدای زیادی به پا کرد و در نهایت دولت روسیه تعداد زیادی از مقامات ارشد هسته‌ای خود را توبیخ یا اخراج کرد.

مترجم: محمد آذرنیوار

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!