0

10 قرارداد همکاری استان البرز با هیئت تجاری هلندی منعقد می شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 446 بازدید

استاندار البرز با اشاره به حضور شرکت سرمایه گذاری هلند در استان البرز گفت: پیش بینی می شود در جریان سفر این هیئت تجاری 10 قرارداد همکاری منعقد شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، “مهندس سیدحمید طهائی”در سمینار مشارکت سرمایه‌گذاران هلند و استان البرز که شامگاه سه‌شنبه 6 بهمن ماه سال جاری برگزار شد، با بیان اینکه شرکت هلندی” برنتز اینتر نشنال” به صورت رسمی سرمایه‌گذاری خود را در استان البرز با همکاری بخش خصوصی ایران آغاز کرد، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری منحصر به ایران نشده و کل منطقه خاورمیانه را پوشش می‌دهد.

البرز قطب واحدهای داروسازی و غذایی کشور
وی با اشاره به اینکه با توجه به شناخته شدن استان البرز به عنوان قطب واحدهای داروسازی و غذایی در کشور و نیز وجود پتانسیل منطقه ویژه و فرودگاه پیام، شرایطی استثنایی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه ها فراهم شده است، افزود: ایران بستر مناسبی برای تولیدکنندگان هلندی برای دسترسی ارزان به بازارهای منطقه‌ای بشمار می‌آید.

آغاز همکاری های البرز و هلند بعد از اجرای برجام
استاندار البرز با بیان اینکه خوشبختانه همزمان با اجرای برجام شاهد آغاز نخستین سرمایه‌گذاری مشترک توسط یک شرکت سرشناس هلندی در استان البرز هستیم، خاطرنشان کرد: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید و عرضه مواد اولیه دارویی، بهداشتی، صنایع غذایی و غذایی دام وطیور است.
وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی فعال در استان البرز وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 60 درصدجوجه یک روزه کشور در استان البرز تولید می‌شود همچنین این استان در بخش کشاورزی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.
طهائی با اشاره به اینکه البرز از لحاظ جغرافیایی نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است و به نوعی محل اتصال و ارتباط 13 استان کشور است، گفت: در این سمینار نخستین تفاهم نامه همکاری استان البرز با این شرکت منعقد می‌شود.

10 قرارداد همکاری البرز با هیئت تجاری هلندی منعقد می شود
وی با تاکید بر اینکه روز چهارشنبه 7 بهمن ماه سال جاری استان البرز میزبان این گروه تجاری است و قرار است در این روز بازدیدی از واحدهای تولیدی و ظرفیت‌های استان در بخش‌های گوناگون صورت گیرد، افزود: درنظر داریم بیش از 10 قرار داد همکاری در استان البرز با این هیئت تجاری منعقد کنیم.
استاندار البرز گفت: طرف قرار داد این شرکت هلندی، بخش خصوصی با سابقه چند دهه فعالیت اقتصادی در حوزه داخلی و بین‌المللی بوده که توانسته تمامی فاکتورهای لازم و مورد نیاز و منطبق با استانداردهای سرمایه‌گذار خارجی و کشور مبدا را کسب کند.
مهندس طهائی بیان کرد: بدون تردید آغاز فعالیت سرمایه‌گذاری مشترک ایران و هلند با تصویب و اجرای برجام رقم خورده است و این موفقیت برای دولت همچنین مقاومت ملت ایران شایسته تبریک است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: همکاری های کشاورزی ایران و هلند سرآغاز فصلی مشترک
معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه این سمینار با بیان اینکه به طور قطع در حوزه تشکل‌های کشاورزی امکان همکاری فراوانی با سرمایه‌گذاران هلندی وجود دارد، گفت: شبکه تعاونی کشاورزی ایران از مزیت و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.
حسین صفایی با اشاره به اینکه شرکت “بنتز” یکی از برترین شرکت‌های ممتاز بین‌المللی و هلندی در جهان است، اظهار داشت: این شرکت در بخش مواد غذایی و نهادهای کشاورزی کارنامه خوبی را از خود به منصه ظهور گذاشته است.
وی با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی مبادلات خوب و گسترده‌ای با سایر کشورهای جهان دارد، افزود: می‌توان در بخش واردات مواد خام و نهاده‌های کشاورزی همچنین صادرات مواد و محصولاتی نظیر پسته، زعفران و غیره اقدامات خوبی در سطح کشور انجام داد.
معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در ایران شبکه‌ای از تشکلات کشاورزی سازمان یافته وجود دارد که بخش‌های زنجیره تامین کشاورزی کشور در بخش‌های مختلف را تامین می‌کند، گفت: از طرفی تعاونی‌های کشاورزی از سطح روستاها تا ملی به صورت منظم و ضابطه مند در حوزه زنجیره تامین کشاورزی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه به طور قطع در حوزه تشکل‌های کشاورزی امکان همکاری فراوانی با سرمایه‌گذاران هلندی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شبکه تعاونی کشاورزی ایران از مزیت و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است به گونه‌ای که بیش از 3 هزار و 500 نوع از نهاده‌های کشاورزی توسط این شبکه عرضه می‌شود.
صفایی با تاکید بر اینکه این شبکه بیش از 5 هزار و 200 مرکز خرید محصولات کشاورزی را مدیریت می‌کند، یادآور شد: شبکه تعاونی کشاورزی کشور اقدامات خوبی با شرکت‌های معتبر در حوزه فعالیتی خود داشته که بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مذکور تامین مواد خام زنجیره تامین کارخانه‌ها است، اظهار داشت: درصدد هستیم فرصت همکاری در این بخش بیش از پیش فراهم شود.
معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش عرضه کالای اساسی و مورد نیاز روستائیان نیز اقدامات خوب و شاخصی توسط شبکه تعاونی روستایی در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار فروشگاه مصرف روستایی نیاز این بخش را تامین می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد: صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور تسهیل می‌شود
معاون امور حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای رفع محدودیت‌های اقتصادی در بخش صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته و سعی شده در این بین بروکراسی‌های اداری کاهش پیدا کند تا شاهد توسعه کشور باشیم.
میرسعید نیکزاد لاریجانی نیز در ادامه سمینار مشارکت سرمایه‌گذاران هلند و استان البرز که شامگاه سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه بعد از یک ماراتن سخت در عرصه دیپلماسی نخستین گردهمایی و سمینار بازرگانی به میزبانی استان البرز در کشور برگزار شد، اظهار داشت: حضور بازرگانان هلندی در کشور ایران به زمان صفویان باز می‌گردد.
وی با تاکید بر اینکه کشور هلند از دیرباز فعالیت تجاری خوبی با کشور جمهوری اسلامی داشته که این امر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود، افزود:خوشبختانه در سایه هوشیاری طرفین مذاکره اقدامات بزرگ و قابل تقدیری در سطح بین المللی صورت پذیرفته است.
معاون امور حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه امید است با لغو تحریم‌ها بستر فعالیت سرمایه گذاران خراجی بیش از پیش فراهم شود و بتوان از فرصت‌های ایجاد شده بهترین استفاده را برد، تصریح کرد: با افزایش اعتماد بین طرفین به طور قطع شاهد بهبود اوضاع اقتصادی در کشور می‌شویم.
نیکزاد لاریجانی با اشاره به اینکه امروزه رفتار و روابط اقتصادی به عنوان عامل مهم در پیوند دادن کشورها و جوامع مختلف است، یادآور شد: مرزها بهانه‌ای است تا دکان سیاست پر رونق باشد چرا که امور اقتصادی فراتر از مرزها عمل کرده است.
وی با تاکید بر اینکه با سرمایه‌گذاری در کشور همراه با دانش فنی فاصله‌ها نزدیک‌تر می‌شود، افزود: جریان سرمایه‌گذاری خارجی، جریان غالب در کشورهای جهان است و ایران برای متنوع ساختن فعالیت خود اقدامات متعددی انجام می‌دهد که متاسفانه بخش اعظم این اقدامات در سایه تحریم از بین برده شده بود.
وی با بیان اینکه در جهان کنونی زنجیره ارزش در بخش تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: برای تولید یک محصول در جهان از ظرفیت و توانایی کشورهای مختلف بهره گیری می‌شود و در این راستا کلیه کشورها دخیل هستند.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه امید است زنجیره ارزش تجارت در کشور جمهوری اسلامی ایران جایگاه شایسته‌ای پیدا کند و بستر این مهم در کشور فراهم شود، تصریح کرد: کشور ایران با در برداشتن یک درصد از جمعیت جهان بیش از 10 درصد منابع نفتی، گازی و معدنی جهان را در خود جای داده که این ظرفیت بالایی است.
وی با اشاره به اینکه برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف نفت، گار، پتروشیمی، گردشگری، شبکه حمل و نقل و غیره آمادگی لازم در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای رفع محدودیت‌های اقتصادی در بخش صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته و سعی شده در این بین بروکراسی‌های اداری کاهش پیدا کند تا شاهد توسعه کشور باشیم.
در پایان این سینمار تجاری، با بُرش کیک بعد از اجرای طرح برجام، آغاز همکاری های مشترک بین کشور هلند و استان البرز به کام سرمایه گذاران و مسئولان استان شیرین تر شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!