0

مراقب کلاهبرداری از طریق MissCall باشید

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 مهر 1394 مدیر سایبرلا 881 بازدید
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از مردم خواست مراقب کلاهبرداران از طریق MissCall باشند.

مهر: سرهنگ “علی موالی” گفت: شیوه این کلاهبرداری های به این ترتیب است که کاربران در دام افراد سود جویی قرار می گیرند که با استفاده از تماس هایی که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می شوند و میزان کنجکاوی خود افراد قربانی در وقوع چنین کلاهبرداری نقش بسیار زیادی دارد که این شماره مربوط به چه کسی است.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری فرد مجرم با استفاده سامانه تماس خودکار شماره هایی را انتخاب می کند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته می شود.

سرهنگ موالی ادامه داد: پس از آن که زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه مذکور از کار متوقف شده و گوشی فرد در منوی فهرست تماس های بی پاسخ یک تماس از دست رفته را نشان می دهد، تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی با عث می شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر.

رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشه هایی می شود و حتی کلاهبرداران هم خود می دانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماس های از دست رفته خود پاسخ می دهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.

وی بیان داشت: به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آن که متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می شود که به سرعت به ضرر وی نرخ هایی محاسبه می شود.

سرهنگ موالی عنوان کرد: کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل می کنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکین به دست آنها می رسد، افرادی که مورد چنین سوء استفاده های مالی قرار گرفته اند تازه به حقیقت ماجرا پی می برند.

رئیس پلیس فتا استان قم به مردم توصیه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوء استفاده هایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس های از دست رفته پاسخ دهند که شماره های مالکان آنها را می شناسند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!