0

معمای قرارداد شرکت ایران نوین در فوتبال

دسته بندی ها : قرارداد تبلیغاتی, قرارداد ورزشی 17 آبان 1394 مدیر سایبرلا 421 بازدید
در حالی که قرار بود این شرکت در ازای دراختیار داشتن تبلیغات محیطی فوتبال بابت این فصل ۱۰۰میلیارد تومان به سازمان لیگ پرداخت کند، گفته می‌شود آنها به دلیل آنچه عدم درآمدزایی عنوان شده درخواست تخفیف ۴۰ میلیاردی کرده‌اند.

قرارداد سازمان لیگ با شرکت ایران نوین برای تبلیغات محیطی دور زمین در این روزها به یک معمای بزرگ در ذهن فوتبالی‌ها تبدیل شده است. پیش از شروع فصل گذشته سازمان لیگ وعده داد که بخش عمده‌ای از مشکلات فوتبال با این قرارداد حل خواهد شد. در روزهایی که صدا و سیما حاضر نیست حق پخش را به باشگاه‌ها پرداخت کند با عقد قرارداد با شرکت ایران نوین خیلی‌ها براین گمان بودند که مشکلات فوتبال حل خواهد شد اما در عمل هرگز این اتفاق نیفتاد.

قراردادی که سازمان لیگ با ایران نوین امضا کرد قراردادی به ارزش 160 میلیارد تومان بود. قراردادی که طبق بندهای آن سال اول این شرکت موظف می‌شد در ازای در اختیار داشتن تبلیغات دور زمین 60 میلیارد به فوتبال پرداخت کند و در قرارداد سال دوم که به این فصل مربوط می‌شود رقم آن به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا می کرد. در سال اول شرکت ایران نوین بابت پخش نشدن چند هفته بازی های فصل گذشته حدود 20 میلیارد از سازمان لیگ غرامت گرفت و حدود 40 میلیارد تومان دست فوتبال را از این قرارداد گرفت. اما برای سال دوم گفته می‌شود آنها به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نامه زده‌اند و از آنها تخفیف 40 میلیاردتومانی خواسته‌اند.

این شرکت در نامه‌ای که در اختیار هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال قرارداده است به آنها گفته که موفق نشده  که درآمدزایی مورد نظرش را انجام بدهد و به همین دلیل هم درخواست تخفیف کرده است. البته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با این موضوع مخالفت کرده‌اند و در صورتی که ایران نوین نتواند به تعهداتش عمل کند از این شرکت شکایت خواهند کرد. در روزهایی که فوتبال ایران با مشکلات عدیده‌ای برای درآمدزایی روبرو است، فدراسیون فوتبال هرگز قصد ندارد آخرین راه درآمدزایی را از فوتبال بگیرد.

البته مهدی تاج رئیس سازمان لیگ ادعا می‌کند که ماجرا به این شکل نیست: این برداشت بعضی‌ها از این موضوع است و هرگز قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.البته ایران نوین به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نامه زده است اما درخواستی برای تخفیف نکرده است. آقای عابدینی عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ به زودی توضیح مفصلی در این مورد خواهد داد. ایشان با شرکت ایران نوین در تماس است و به زودی در این باره صحبت می‌کند ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

اما موضوع دیگری که در مورد شرکت ایران نوین وجود دارد این است که هرگز سازمان لیگ همکاری خود را با این شرکت شفاف سازی نکرده است. در واقع سازمان لیگ هرگز اعلام نمی‌کند که آیا این شرکت به تعهدات خود عمل می‌کند یا نه. در حالی که 11 هفته از شروع لیگ برتر می‌گذرد تقریبا تمام مدیران باشگاه‌های لیگ برتر ادعا می‌کنند که سازمان لیگ پولی به آنها بابت تبلیغات محیطی دور زمین نداده است و معلوم نیست این شرکت چطور به تعهدات خود عمل می‌کند.

تاج در این باره هم می‌گوید: ما سال گذشته تمام پول باشگاه‌ها را پرداخت کردیم و امسال هم همین تصمیم را داریم. هنوز ایران نوین پولی بابت قرارداد این فصل به ما نداده است و به محض این که پول به حساب سازمان لیگ واریز شود ما آن را بین باشگاه ها تقسیم می‌کنیم.

منبع:نسیم
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!