0

شرکت جیووا: فدراسیون فوتبال ایران مستندات فسخ قرارداد با ما را منتشر کند

دسته بندی ها : فسخ قرارداد, قرارداد ورزشی 17 دی 1396 مدیر سایبرلا 505 بازدید

گروه میثاق؛ شرکت جیووا ادعا کرد که قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران فسخ نشده و در صورتی که این اتفاق افتاده است فدراسیون فوتبال مستندات آن را منتشر کند.

به گزارش تسنیم، چندی پیش بود که اعلام شد تیم ملی فوتبال ایران به جای پوشیدن پیراهن اسپانسری و دریافت پول برای حضور در جام جهانی، باید به آدیداس پول پرداخت کند و لباس‌های این شرکت را بخرد و بپوشد.

مسئولان فدراسیون فوتبال در توجیه این اتفاق اعلام کردند که به دلیل «دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب عرضه کنندگان پوشاک خارجی در ایران به شماره 60/129276  مورخ 1395/6/17 وزارت صنعت، معدن و تجارت» نتوانستند قرارداد اسپانسری با آدیداس امضا کنند.

حالا اما این موضوع به گوش رسیده که فدراسیون فوتبال به دلیل قراردادی که با شرکت جیووا دارد نتوانسته با آدیداس قرارداد اسپانسری امضا کند. با اینکه فدراسیونی‌ها بارها در مصاحبه‌های مختلف اعلام کردند که موضوع قرارداد با جیووا به پایان رسیده و این قرارداد فسخ شده و دیگر دردسری برای فدراسیون نخواهد داشت، اما این شرکت همه صحبت‌های فدراسیون فوتبال ایران را رد می‌کند. بردبار مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی و ورزشی پارس گفته بود: «کارشناسان حقوقی فدراسیون فوتبال گفتند امضای من یعنی از بین رفتن شکل قانونی قرارداد؛ جیووا می‌تواند شکایت کند».

در همین حال استعلام تسنیم از شرکت جیووا این پاسخ را از سوی این شرکت به دنبال داشت: «ما همچنان کارهای شکایت‌مان از فدراسیون فوتبال ایران را در دادگاه جلو می‌بریم، چون چندین هزار یورو پول هم برای این شکایت خرج کرده و ضرر و زیان زیادی متحمل شده‌ایم. دادگاه هم آماده است که به این پرونده رسیدگی کند، چون ما با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داریم. اکنون هم طبق روال کارهای دادگاه پیش می‌رود و ما قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال ایران به دادگاه داده‌ایم».

این شرکت در پاسخ به این ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر اینکه قرارداد با شرکت جیووا فسخ شده است، پاسخ داد: «این صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال ایران است و آنها آزاد هستند که صحبت کنند، اما اگر معتقدند که این قرارداد فسخ شده، بهتر است مدارک خود را در این زمینه ارائه کنند».

پرسش دیگر تسنیم از شرکت جیووا این بود که با توجه به قوانین شرکت‌های اسپانسری آیا عدم امضای قرارداد اسپانسری آدیداس با فدراسیون فوتبال ارتباطی به عدم فسخ قرارداد فدراسیون ایران با شرکت جیووا دارد یا نه؟ پاسخ این شرکت ایتالیایی چندان مستند نبود و اینگونه پاسخ داده شد که: «ما نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر رسمی کنیم، اما به احتمال قوی شرکت آدیداس هم از امضای قرارداد اسپانسری با فدراسیون فوتبال ایران ترسیده باشد، چون تا قرارداد قبلی تمام نشده باشد، شرکت جدیدی قرارداد امضا نمی‌کند. آدیداس هم یک شرکت حرفه‌ای است و مسلماً نوع قرارداد ما با فدراسیون فوتبال ایران را دیده باشد، چون معمولاً شرکت‌های بزرگ در این خصوص استعلام می‌گیرند».

ماجرا از این قرار است که شکایت شرکت جیووا از فدراسیون فوتبال همچنان در جریان است، هرچند این شرکت ایتالیایی چند بار روند رسیدگی به شکایت خود را متوقف کرد تا بلکه با مسئولان فدراسیون ایران به تفاهم برسد، اما اینگونه نشد. گویا مسئولان فدراسیون فوتبال حتی برای امضای قرارداد و تفاهم در این خصوص مذاکره رو در رو با شرکت جیووا نداشته‌اند، در حالی که رئیس این شرکت انتظار داشته مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اگر قصد فسخ قرارداد را داشته، به ایتالیا سفر و قرارداد را رسماً فسخ می‌کردند. حالا هم این شکایت بار دیگر به جریان افتاده، چراکه شرکت جیووا آخرین امید خود برای همکاری با فدراسیون فوتبال را هم از دست داده است.

گویا ماجرا از این قرار بوده که مسئولان شرکت جیووا حاضر شده بودند شکایت خود را از فدراسیون فوتبال ایران پس بگیرند، اما آنها یک شرط برای این کار داشتند. پس گرفتن شکایت از ایران پیشنهاد رئیس شرکت جیووا بوده، اما شرط او هم این بوده که تیم ملی ایران در جام جهانی لباس‌های این شرکت را بپوشد و تا حدود 20 روز پیش هم منتظر پاسخ بوده است. حالا اگر شکایت این شرکت ایتالیایی از فدراسیون فوتبال به نتیجه برسد، ممکن است حتی فیفا بخشی از پاداش صعود به جام جهانی 2018 را مستقیماً به حساب شرکت جیووا واریز کند، چراکه آرای بین‌المللی بسیار سفت و سخت اجرا می‌شود. با توجه به سابقه بد فوتبال ایران در پرونده‌های بین‌المللی فیفا حساسیت بیشتری روی پرونده‌هایی دارد که یک طرف آن ایران باشد.

دلیل فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد با شرکت جیووا کیفیت لباس‌های این شرکت بود، اما موضوعی که گویا ثمری نداشته و قرارداد هنوز فسخ نشده است. شرکت جیووا در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه موضوع عدم کیفیت لباس‌های خود را تأیید می‌کنند یا نه، اعلام کرد: «مسئولان فدراسیون فوتبال ایران بارها نسبت به کیفیت لباس‌های شرکت ما اظهار نظر کردند و حتی گفته شد این لباس‌ها زیر پیراهنی است، اما حاضریم همان لباس‌هایی که از شرکت ما در انبارهای گمرک ایران مانده را با لباس‌هایی که اکنون تیم ملی ایران می‌پوشد به آزمایشگاه ارسال کنیم تا کیفیت‌ها مقایسه شود. ما بالای 200 نمونه لباس از جنس‌ها و طرح‌های مختلف برای فدراسیون فوتبال ایران ارائه کردیم و سه ماه هم منتظر پاسخ آنها بودیم، اما پاسخی دریافت نشد. ما حتی گفتیم هر مدل، طرح و جنسی که می‌خواهید را ارائه می‌کنیم و از همان پارچه لباس‌های آدیداس، نایک و پوما لباس تولید خواهیم کرد، اما پاسخی دریافت نشد».

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!