0

عضو کمیسیون برنامه: قرارداد اخیر با بنز و پژو، معامله دو سر برد برای ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 508 بازدید

قراردادهای جدیدی که با شرکت های معتبر خودرو سازی همچون بنز و پژو بسته شده است فصل نوینی در صنعت خودرو آغاز خواهد کرد و در این دراه ضمن افزایش ارزش افزوده داخلی، بنایی محکم برای مقابله با تحریم های احتمالی چیده خواهد شد.

اعتدال: قادری نماینده شیراز با اشاره به اهمیت دیپلماسی جدید ایران خودرو در انعقاد قراردادهای جدید گفت: در این قراردادها دقت لازم به عمل آمده و با قراردادهای پیشین، فاصله گرفته ایم.وی با تاکید بر اینکه باید هنگام  انعقاد قرارداد به موارد بسیاری توجه داشته باشیم گفت: باید در انتخاب شرکا و تعهدات آنها دقت  کنیم.
قادری مهمترین نکته در تجارت را داشتن بازار فروش دانست و گفت: یکی از مهمترین نکات این است که هنگام  انعقاد قرارداد باید سهم مناسبی از بازارهای صادراتی داشته باشیم که این نکته در قراردادهای جدید لحاظ شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه نکته مهم را مشخص بودن تعهدات طرفین دانست وگفت: این تعهدات باید کاملا مشخص باشد و این طور نباشد که هر اتفاقی افتاد، خودروسازان خارجی کار را رها کنند. باید شرکایی انتخاب شوند که نسبت به تعهداتشان وفادار باشند و چون در عرصه بین الملل پیدا کردن چنین شرکایی بسیار سخت است باید ضمانت های لازم را از آنها  اخذ کنیم که خوشبختانه در قراردادهای جدید به این مهم پرداخته شده است.
وی افزود: نکته دیگر اینکه باید به سویی برویم که بخش های حساس خودرو از قبیل موتور و سیستم های رایانه ای آن را داخلی سازی کنیم.
قادری با اعلام اینکه باید انتقال تکنولوژی و آموزش نیروی انسانی در این قراردادها نیز اتفاق بیفتد گفت: نباید احساس کنیم که ایران فقط بازار مصرف تولیدات و محصولات خارجی است، بلکه باید نیروی متخصص ما پا به پای قراردادها رشد فنی داشته باشد و روزی برسد که متخصصان ما چیزی از متخصصان خارجی کم نداشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه بحث آموزش دانشگاهی را هم نباید فراموش کنیم گفت: باید در زمینه انتقال تکنولوژی در سطح اکادمیک گام برداریم و رشد کنیم. مهمترین نکته این است که بسیاری از قطعات ریشه دانشگاهی دارد و باید در این زمینه هم خودکفا بشویم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در قرارداد جدید ایران خودرو، سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی کارخانه های پژو و بنز پیش بینی شده است گفت: سرمایه گذاری خارجی در بهترین شکل این است که به ما کمک می کند تا بخشی از ارزش افزوده را در کشور داشته باشیم و مهمتر اینکه نگرانی ما را از بین می برد.
وی با اشاره به اینکه وقتی شرکت خارجی در کشورما سرمایه گذاری می کند، برای حفظ آن معتهد می شود که کارهای خودش را ادامه بدهد گفت: اگر بنز یا پژو سرمایه قابل توجهی در کشور ما داشته باشند، برای حفظ آن هر تلاشی را انجام می دهند و این یک معامله دو سر برد برای ایران وآلمان و فرانسه است.
قادری در خصوص قرارداد ایران خودرو با کشور عمان گفت: در این قرارداد قدرت مانور در اختیار کشور ماست. زیرا مانند گذشته که شاهد بودیم با افتخار سوله و ماشین الات و امکانات را در کشوری اجرا می کردیم اما بعد از مدتی در نتیجه همکاری نکردن آنها، تمام این امکانات از بین می رفت . اما اکنون ایران خودرو تنها 20 درصد در عمان سرمایه گذاری غیر نقدی کرده که آن هم نیروهای فنی مهندسی بوده  و بقیه 80 درصد را کشور عمان تامین کرده است که این نکته بسیار خوبی بوده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!