0

قرارداد افغانستان با ایران در زمینه خرید اینترنت

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 دی 1394 مدیر سایبرلا 524 بازدید

سخنگوی وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان گفت: در زمینه مخابرات ما با ایران به تفاهم خوبی رسیده ایم و تهران موافقت کرده است با قیمتی کمتر از نصف بهای پاکستان ، اینترنت به ما بفروشد.

«یاسین صمیم» به خبرنگار ایرنا در کابل گفت: افغانستان با ایران به توافق رسیده است که هر 10 گیگابایت اینترنت را به قیمت 105 هزار دلار خریداری کند و قرار داد آن نیز به امضا رسیده است و کار روی مسائل فنی، برای انتقال آن جریان دارد.
افغانستان هم اکنون برای خرید اینترنت از پاکستان به ازای هر 10 گیگابایت، 250 هزار دلار می پردازد.
وی گفت: اینترنت از ایران وارد استان هرات می شود و با ایجاد دروازه های ورودی برای این اینترنت در استان های هرات، قندهار، ننگرهار، کابل و مزار شریف، این امکان در اختیار مردم این مناطق قرار می گیرد و بدین ترتیب قیمت اینترنت نیز بین 20 تا 25 درصد کاهش خواهد یافت.
وی گفت: افغانستان همچنین 20 گیگابایت اینترنت از قزاقستان وارد می کند که 10 گیگابایت آن از طریق ترکمنستان و 10 گیگابایت دیگر از طریق ازبکستان وارد می شود.
اینترنت خریداری شده از قزاقستان به ازای هر 10 گیگابایت، 135 هزار دلار است و قرقیزستان نیز موافقت کرده است تا اینترنت را با همین قیمت در اختیار افغانستان قرار دهد.
وی افزود: قرارداد خرید اینترنت از ازبکستان به ازای هر 10 گیگابایت 75 هزار دلار در حال نهایی شدن است که در صورت امضای این قرارداد علاوه بر افزایش کیفیت اینترنت در داخل کشور، ارزانترین قیمت در مقایسه با قیمت های پیشنهادی سایر کشورهای منطقه خواهد بود.
سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان گفت: این وزارتخانه در تلاش برای ایجاد «جاده ابریشم دیجیتال» از طریق چین است و می خواهد از طریق «بندر واخان» به آن کشور وصل شود.
به گفته وی، وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان با طرح اتصال منطقه ای دو هدف را دنبال می کند که هدف اول کاهش وابستگی به پاکستان و پیدا کردن مسیرهای جایگزین برای دریافت اینترنت است.
صمیم افزود: به زودی قیمت اینترنت در داخل کشور به طور قابل ملاحظه ای کاهش و سرعت آن افزایش می یابد.
وی تاکیدکرد که افغانستان با خرید اینترنت از قزاقستان، تا حدی به هدف بلندمدت خود که تبدیل شدن افغانستان به مرکز ترانزیت اطلاعات در منطقه است، دست یافته است.
صمیم گفت: تاکنون ما دو مشکل را متوجه شده ایم. اول، ما بیش از حد به مسیر پاکستان وابسته بودیم که مشکلاتی برای ما به بار آورده است، قیمت اینترنت بالا و کیفیت آن پایین است و از جانب دیگر توزیع مراکز مخابرات و نیز نصب برج های مخابراتی بدون برنامه ریزی جامع صورت گرفته است.
وی تاکید کرد که با عملی شدن برنامه های جدید مشکلات اینترنت در افغانستان پایان می یابد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!