0

امضای قرارداد حفاظت از تالاب گاوخونی در روز جهانی تالاب ها

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 425 بازدید

نماینده موقت سازمان ملل در ایران گفت: امروز به مناسبت روز جهانی تالاب ها قرارداد مهمی برای حفاظت از تالاب گاوخونی با حضور مسئولان استانی و کشوری امضا می شود.

به گزارش مهر، امانیام مورالی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی تلاب ها در  اصفهان اظهار داشت: امروزه توجه به مسئله حفاظت از تالاب ها در سطح کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون دو هزار تالاب در کنوانسیون تالاب ها به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت تالاب و زندگی بشریت بیان داشت: اهمیت و ارزش تالاب ها در زمینه تصفیه آب، پیشگیری از خشکسالی و سیل تلطیف آب و هوا، تامین غذای جانداران و چرخه غذایی بسیار مهم و قابل توجه است.

نماینده موقت سازمان ملل در ایران گفت: قابلیت مهم تامین معیشت تالاب ها و پیشگیری از مهاجرت و جابجایی جمعیت محلی و روستایی به سمت شهرها موثر است و در این راستا حفاظت از تالاب ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به پیش بینی کارشناسان درباره گرم و خشک شدن بیشتر ایران در آینده نزدیک، اهمیت حفاظت از تالاب ها بیش از گذشته محسوس است، بیان داشت: قوانین و مقرارت حمایتگر زیادی برای حفاظت از تالاب ها وجود دارد، اما در کنار این قوانین نهادینه کردن حفظ مالکیت در جوامع محلی و در راستای حفاظت از تالاب ها اهمیت زیاد دارد.

مورانی با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه حفاظت از محیط زیست ایران تصریح کرد: از هشت سال پیش پروژه ای با مشارکت دولت و سازمان محیط زیست برای حفاظت سه تالاب ارومیه، بختگان و پریشان مدنظر قرار گرفت و در ادامه آن، اکنون مدیریت و حفاظت از هفت تالاب مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیریت پنج تالاب در ماه های آینده مدنظر است، ابراز داشت: اکنون به دنبال برنامه ریزی در راستای حفاظت و احیای دریاچه ارومیه با همکاری دولت ژاپن هستیم و در راستای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی حفاظت از تالاب بین المللی هامون در استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های ما در آینده است.

نماینده موقت سازمان ملل در ایران با ابراز خرسندی از حمایت رهبر،دولت ایران و مردم محلی درباره مدیریت تالاب ها متذکر شد: امروز به مناسبت روز جهانی تالاب ها قرارداد مهمی برای حفاظت از تالاب گاوخونی با حضور مسئولان استانی و کشوری امضا می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!